• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96092916748
  • خبرنگار : 30057

انعقاد 10 قرارداد همکاری و اجرای 130 طرح پژوهشی در پژوهشگاه فضایی

انعقاد 10 قرارداد همکاری و اجرای 130 طرح پژوهشی در پژوهشگاه فضایی

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران از انعقاد 10 قرار داد همکاری با دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بر این اسای اجرای 130 طرح و پروژه به تصویب رسیده است.

به گزارش ایسنا دکتر سعید شاخصی امروز در پنجمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه در دو روز گذشته نشست‌های تخصصی در زمینه دستاوردهای علمی پژوهشگاه برگزار شد، افزود: این دستاوردها در قالب سخنرانی و ارائه پوستر ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این نشست‌ها 7 پروژه مهم این پژوهشگاه معرفی شد، اظهار کرد: امسال پنجمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران این پژوهشگاه را با هدف تقدیر از پژوهشگران برتر، پروژه‌های برتر، حمایت از تولیدات علمی برتر با تاکید بر برندسازی برگزار شد.

شاخصی، انتخاب برترین‌های حوزه‌های پژوهشی را از دیگر برنامه‌های این نشست نام برد و یادآور شد: در این مراسم از پژوهشگران برتر، پروژه‌های برتر و تهیه کنندگان مستندات علمی برتر تقدیر به عمل آمد.

وی پروژه‌های برتر معرفی شده را استخراج شده از پروژه‌های اجرایی شده در راستای ماموریت های این پژوهشگاه دانست و اظهار کرد: برای انتخاب پژوهشگران برتر از معیارهایی چون تالیف کتاب، ثبت اختراعات، مجلات علمی و پژوهشی بهره بردیم.

شاخصی میزان تحقق اهداف ماموریت، میزان تحقق اهداف زمانی طرح، تعداد فناوری‌های توسعه داده شده و دستاوردهای علمی را از جمله معیارهای انتخاب پروژه برتر پژوهشگاه فضایی اعلام کرد.

به گفته وی در یک سال قبل از سوی محققان این پژوهشگاه 2 کتاب تالیف شده، 9 استاندارد ملی ارائه شده و 4 اختراع به ثبت رسیده است.

سرپرست معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ارتباط با دانشگاه‌ها را از برنامه‌های این پژوهشگاه نام برد و گفت: بر این اساس قراردادهای پژوهشی با 10 دانشگاه کشور که در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های فضایی فعال هستند، منعقد شده است.

شاخصی ادامه داد: در این راستا 130 پروژه در قالب پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین پروژه‌های پژوهشی تصویب و اجرای آنها شروع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha