• جمعه / ۱ دی ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96100100156
  • منبع : دانشگاه تربیت مدرس

تشریح دستاوردهای طرح تحول دانشگاه تربیت‌مدرس در حوزه پژوهش و فناوری

تشریح دستاوردهای طرح تحول دانشگاه تربیت‌مدرس در حوزه پژوهش و فناوری

مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس به ارائه گزارشی از دستاوردهای طرح تحول راهبردی این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر علی جعفریان دهکردی در مراسم گرامیداشت روز پژوهش که با حضور  هیأت رئیسه، مسئولین، مدیران پژوهشی، اساتید، دانشجویان و برگزیدگان پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس در سالن اجتماعات شهید مطهری برگزار شد، به ارائه گزارش دستاوردهای طرح تحول راهبردی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری پرداخت و گفت: طرح تحول راهبردی در حوزه پژوهش در افق 1404 در راستای 4 اولویت اصلی 16 روال یا کلان پروژه از 37 روال راهبردی دانشگاه را به خود اختصاص داد و از ابتدای مهرماه سال 95 اجرای آن آغاز شد.

دکتر جعفریان در اشاره به دستاوردهای موج اول طرح تحول راهبردی دانشگاه اظهار کرد: در موج اول 10 بسته موفقیت در 7 روال راهبردی در حوزه پژوهشی اجرا شد که 2 بسته موفقیت در مدیریت پژوهشی و امور آزمایشگاه‌ها، 2 بسته در دفتر پژوهش‌های کاربردی و فناوری، 3 بسته در مرکز فناوری اطلاعات، 2 بسته در انتشارات دانشگاه و یک بسته در مدیریت کتابخانه مرکزی به اجرا درآمد. بسته‌های موفقیت موج اول 40 درصد تحولی و 60 درصد کایزنی (بهبودی) بودند.

وی افزود: در موج دوم طرح تحول راهبردی 27 بسته موفقیت که 60 درصد تحولی و 40 درصد آنها کایزنی بود، در حوزه پژوهشی اجرا شد. در موج دوم 14 بسته در مدیریت پژوهشی و امور آزمایشگاه‌ها، 3 بسته در دفتر پژوهش‌های کاربردی و فناوری، 3 بسته در مرکز فناوری اطلاعات، 3 بسته در انتشارات دانشگاه و یک بسته در مدیریت کتابخانه مرکزی انجام شد و خاتمه یافت.

مدیر PMO معاونت پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به موج سوم طرح تحول راهبردی دانشگاه که از مهرماه 96 آغاز شده است، گفت: در حال حاضر 24 بسته موفقیت در حوزه پژوهشی در حال اجرا و پیگیری است که 18 مورد از آنها در ستاد معاونت پژوهشی و 4 بسته در دانشکده‌ها، یک بسته فراگیر از مراکز پژوهشی و پژوهشکده‌ها و یک بسته از پردیس بین‌الملل دانشگاه در حال انجام است. در طراحی بسته‌های موفقیت موج سوم سعی شد تا به تحولی بودن آنها بیش از پیش توجه شود و از این رو 71 درصد بسته‌ها تحولی و 29 درصد کایزنی هستند.

دکتر جعفریان در ادامه به تشریح برنامه عملیاتی دانشگاه برای ارتقاء به تراز بین‌المللی پرداخت و ضمن اشاره به شاخص‌های آموزشی و پژوهشی و مقایسه آنها در سال‌های 93، 94 و 95، عملکرد دانشگاه را در این شاخص‌ها بررسی کرد و از امضای قرارداد مربوط به برنامه ارتقای تراز دانشگاه توسط دکتر احمدی، معاون پژوهشی پیشین وزیر علوم و عودت آن به وزارت علوم خبر داد.

وی در پایان هسته‌های پژوهشی منتخب در موج دوم طرح تحول راهبردی دانشگاه تربیت مدرس را معرفی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha