• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96100502886
  • خبرنگار : 99999

فتوحی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه عنوان کرد؛

تربیت نیروی متخصص مهم‌ترین هدف دانشگاه شریف/سرآمدی دانشگاه در حجم قراردادهای ارتباط با صنعت

تربیت نیروی متخصص مهم‌ترین هدف دانشگاه شریف/سرآمدی دانشگاه در حجم قراردادهای ارتباط با صنعت

رئیس دانشگاه صنعتی شریف هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای ارزیابی فعالیت‌های دانشگاه در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آتی آن دانست و افزود: با نگاهی به تاریخچه 51 ساله دانشگاه صنعتی شریف می‌توان تربیت نیروی متخصص برای صنایع کشور را مهم‌ترین هدف تاسیس این دانشگاه دانست.

به گزارش ایسنا، محمد فتوحی امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه دانشگاه شریف تاریخ شکل‌گیری اولین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه را سال 1350 عنوان کرد و گفت: بعد از انقلاب نیز دانشگاه کار خود را در قالب پشتیبانی جنگ و رفع نیازهای صنعتی کشور ادامه داده است.

وی با اعلام اینکه بخش ارتباط با صنعت دانشگاه پیشرفت خوبی داشته است، ادامه داد: این پیشرفت به‌گونه‌ای است که حجم قراردادهای ارتباط با صنعت سایر دانشگاه‌ها کمتر از نصف این بخش در دانشگاه صنعتی شریف است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه این است که بتوانیم در کنار سرآمدی آموزش و حفظ و ارتقای آن پژوهش‌هایی را نیز در تراز جهانی انجام دهیم. این به منزله آن است که دانشگاه ضمن افزایش کیفیت مسائل آموزشی بتواند به حل مسائل کشور نیز اهتمام ورزد.

فتوحی ضمن اشاره به افتتاح آزمایشگاه سنگ دیجیتال با حضور حبیب‌الله بی‌طرف، معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت، هدف شورای برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه را تکمیل زنجیره دانش و ارزش در دانشگاه عنوان کرد و افزود: در کنار همه اینها تلاش بر این بوده که آموزش مهارت‌های کارآفرینی در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بیش از پیش دنبال شود تا آنها بتوانند خود را برای انجام کسب و کارهای دانش‌بنیان بعد از فارغ‌التحصیلی آماده کنند.

وی وجود بیش از 100 رویداد مختلف در سال در دانشگاه را نشان‌دهنده تلاش مؤثر دانشگاه دانست و اضافه کرد: جدای از فعالیت‌های آکادمیک بین‌المللی همچون جذب دانشجویان خارجی و غیره انواع دیگر برنامه‌های پژوهشی بین‌المللی را نیز دنبال کرده‌ایم که جذب گرنت‌های بین‌المللی از سوی برخی همکاران مؤیدی بر این ادعاست.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن قدردانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزایش چشمگیر پژوهشگران پسادکتری و پژوهشگران غیرمقیم را نیز از دیگر پیشرفت‌های دانشگاه بیان کرد و افزود: افزایش کمی دانشمندان برتر دانشگاه از 13 نفر به 18 نفر، ارتقای هیات ممیزه و سایر همکاران و نیز تاکید بر پیگیری فارغ‌التحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، افزایش کیفیت فعالیت‌های دانشگاه را رقم زده است.

فتوحی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور نماینده QS در دانشگاه، پارامترهای موثر در رتبه‌بندی (Ranking) دانشگاه را اعتبار علمی (Academic Reputation)، Employee Reputation و میزان استنادات Citation)) اعلام کرد و توضیح داد: در حالی که رتبه دانشگاه بر مبنای QS بین 470 تا 480 است، همین رتبه بر مبنای Citation 52 است که این نیز خود مؤید افزایش کیفی فعالیت‌های دانشگاه است.

وی از انجام فعالیت‌هایی در مدیریت امور فناوری خبر داد و گفت: حمایت از پتنت‌های دانشگاه نیز نکته حائز اهمیتی است که درخصوص آن فعالیت‌هایی انجام گرفته، اما نیازمند هم‌افزایی و همکاری بیشتر با معاونت پژوهشی است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاسیس پارک علم و فناوری دانشگاه در سال جاری را گامی در راستای تکمیل زنجیره دانش و ارزش دانست و گفت: ساختمان این پارک را معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خریداری کرده و تاکنون بیش از 35 واحد فناور در آن مستقر شده‌اند.

فتوحی در پایان از استقرار بیشتر برنامه‌های دانشگاه در پردیس بعدی پژوهش و فناوری واقع در منطقه 22 تهران خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha