• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96101307172
  • منبع : دانشگاه شاهد

گسترش رسانه با ماهیت دانشگاهی حائز اهمیت است

گسترش رسانه با ماهیت دانشگاهی حائز اهمیت است

رئیس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه هنر گفت: باید در مورد گسترش رسانه با ماهیت دانشگاهی فکری کرد تا این‌گونه تلاش‌های جامعه نخبه دانشگاهی بازتاب خوبی در جامعه داشته باشد.

اسماعیل بنی‌اردلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر با وجود آنکه چیزی قریب به دو سال است که تأسیس شده است اما توانسته در همین مدت کم مباحث علمی و پژوهشی را در حوزه هنر ایران و جهان پیگیری کند و تقریباً می‌توان گفت دانشجویان این دانشکده به ویژه در مقطع دکترا در تولید محتوای علمی خودکفا شده‌اند.

وی ادامه داد: انجمن علمی جدیدی در این دانشکده تأسیس و مستقر شده است که دانشجویان مقطع دکترای آن سلسله نشست‌هایی را به شکل سالیانه برای آن تعریف کرده‌اند و علاوه بر این هر از چند گاهی مراسم رونمایی از کتاب‌های منتشر شده در حوزه هنر اسلامی را برگزار می‌کنیم.

بنی‌اردلان به محتوای علمی نشست‌های تخصصی این انجمن نیز اشاره کرد و گفت: محور موضوعی اغلب این نشست‌ها  مباحثی پیرامون هنر معاصر است، ضمن آنکه ما به هنر موجود در میان اقوام ایرانی نیز توجه کرده‌ایم؛ در ضمن دوستان در انجمن علمی نشریه‌ای را دارند که تولید محتوای آن را نیز خود بر عهده دارند و مدیریت دانشکده تنها نظارت بر عملکرد آنها دارد.

رئیس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه هنر با اشاره به اینکه محتوای این نشریه‌ها نیز اغلب از دل همین نشست‌های کارشناسی و تخصصی تأمین می‌شود، افزود: هسته‌های علمی به مدد برگزاری این برنامه‌ها در دانشکده شکل گرفته است، اما با این وجود باید در مورد گسترش رسانه با ماهیت فعالیت دانشگاهی فکری کرد تا این‌گونه تلاش‌های جامعه نخبه دانشگاهی بازتاب خوبی در جامعه داشته باشد.

وی در پایان گفت: ما باید به دنبال حلقه واصلی میان پژوهش‌های دانشگاهی که اغلب راهبردی است، با زندگی اجتماعی و روزمره مردم داشته باشیم تا چنین محصولاتی در حد نظریه باقی نماند و کاربردی و اجرایی شود که البته به جهت نوپا بودن فعالیت این دانشکده هنوز حتی جامعه دانشگاهی شناختی از توان علمی و کارشناسی موجود در این دانشکده ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha