• جمعه / ۱۵ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96101507584
  • خبرنگار : 90047

احمدی: برخی با ایجاد اغتشاش به دنبال مقاصد خود هستند

احمدی: برخی با ایجاد اغتشاش به دنبال مقاصد خود هستند

معاون فرهنگی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت و حاکمیت بین کسانی که درخواست قانونی دارند با کسانی که به دنبال آشوب و تخریب اموال عمومی هستند تفکیک ایجاد کند تا مطالبه‌کنندگان به خواست قانونی خود برسند.

عبدالحمید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اغتشاشات و نا آرامی‌هایی که طی چند روز اخیر کشور را فرا گرفته است، اظهار کرد: اصل اغتشاش یعنی آسیب زدن به امنیت روانی مردم و در حقیقت یک نوع ترویج ناامنی در کشور، شهرها و جامعه است که این نوع آسیب اگر همراه با تخریب باشد می‌تواند خسارت مادی و معنوی برای جامعه به دنبال داشته باشد.

وی گفت: اغتشاش حاصلی برای رسیدن به مطالبات یا انتظارات ندارد. مردم اگر مطالبه یا خواسته‌ای از دولت دارند باید با روش نظام‌مند و معقولانه و بدون ایجاد هزینه برای کشور خواستار دریافت حق قانونی خود باشند به ویژه این که در اغتشاشات معمولا عوامل بیگانه و نفوذی را شاهد هستیم و همچنین افراد بیمار و مریضی که برای آسیب زدن به اموال عمومی و ایجاد خسارت برای مردم به دنبال فرصت هستند. بعید می‌دانم از طریق اغتشاش بتوان به خواسته قانونی رسید و این روش قابل قبولی نیست.

احمدی تصریح کرد: دولت باید برای مطالبات مردم و درخواست‌هایی که وجود دارد راه‌های معقولانه‌ای پیش بینی کند. وظیفه نهادهای مسئول این است که بین کسانی که درخواست قانونی دارند و کسانی که به دنبال تخریب و آشوب هستند تفکیک ایجاد کنند و برای رفع مشکلات مردم سازوکارهای مناسبی را پیش بینی کنند. قطعا با این جداسازی کسانی که مطالبات قانونی دارند و آنهایی که به دنبال تخریب و آشوب هستند سبب می‌شود که دولت زودتر به نتیجه لازم برسد.

معاون فرهنگی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: با توجه به حمایت‌های علنی برخی کشورها به ویژه آمریکا از موضوع اغتشاشات ایجاد شده در ایران و برخی کشورهای منطقه که با اصل نظام مشکل دارند وقتی حمایت علنی آنها را می‌بینیم باید به اصل این ماجرا توجه داشته باشیم که ریشه این آسیب‌ها با حمایت چنین کشورهایی صورت می‌گیرد. البته وقتی این حمایت‌ها از برخی کشورها نمود بیشتری پیدا می‌کند این‌گونه افراد تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنند و انسجام و همبستگی میان مردم را در برابر دشمنان تقویت می‌کنند و نشان می‌دهد که ریشه این آشوب‌ها به کجا وصل است. امیدوارم با اتفاقاتی که اخیرا افتاده و خسارت‌های مالی و جانی که به جامعه وارد شده، مجموعه دولت و حاکمیت بتوانند با جداسازی بین کسانی که دنبال آشوب هستند با کسانی که مطالبه قانونی دارند، راهکار مناسبی پیش‌بینی کنند تا کسانی که دچار گرفتاری و مشکل هستند زودتر به حق قانونی خود برسند و از این طریق آرامش لازم دوباره به جامعه بازگردد.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه ما برای پیشرفت و حرکت رو به جلو در ابعاد مختلف باید توسعه پیدا کند و تنها در یک فضای آرام و منطقی، این حرکت صورت می‌گیرد. آشوب و اغتشاش فقط می‌تواند مانع جدی برای توسعه و پیشرفت باشد. خیلی از دشمنان مخالف این توسعه و پیشرفت هستند و به بهانه بروز چنین آشوب‌هایی قطعا سعی دارند به دنبال صید و منافع خود باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha