• جمعه / ۲۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96102211397
  • منبع : نمایندگی لرستان

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد؛

نفوذ فرهنگی غرب از طریق علوم انسانی در ایران

نفوذ فرهنگی غرب از طریق علوم انسانی در ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: روشنفکران داخلی تابع لیبرال دموکراسی آمریکایی با شعار جدایی دین از سیاست اهداف آنها را در جامعه پیش می‌بردند.

مهرداد ویس‌کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که نفوذ فرهنگی غرب از طریق تاثیر و تغییر در علوم انسانی جوامع نفوذ می‌کند، اظهارکرد: هدف عاملان نفوذ فرهنگی این است که لیبرال دموکراسی آمریکا را گسترش دهند.

وی با اشاره به این‌که بعد از فروپاشی شوروی آمریکا خودش رو حاکم جهان می‌داند، ادامه داد: در راستای نفوذ فرهنگی بسیاری از اندیشمندان جامعه‌شناسی در سازمان‌های سیاسی آمریکا استخدام شدند که تقریباً یهودی هستند، کما اینکه کشور ما رقیب اصلی لیبرال دموکراسی آمریکا است و آمریکا با نفوذ در افراد صاحب نفوذ سعی در گسترش لیبرال دموکراسی آمریکایی دارد.

ویس‌کرمی با بیان این‌که آنچه در نفوذ فرهنگی وجود دارد جذب و تربیت افراد صاحب رای است که در جامعه صاحب نفوذ هستند، این در حالی‌است که صحه گذاشتن بر تمام اعمال آمریکا هدف و وظیفه روشنگران عامل لیبرال دموکراسی آمریکایی در کشور است، کمااینکه روشنفکران داخلی عامل لیبرال دموکراسی آمریکا باعث ایجاد بحران می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: روشنفکرانی که برای لیبرال دموکراسی آمریکا انتخاب می‌شوند از دسته جریان اصلاح‌طلبی هستند که دوست دارند جامعه را برای ترویج لیبرال دموکراسی آمریکا آماده کنند این در حالی‌است که اصولگرایان در مقابل آن‌ها می‌خواهند وضع موجود و شرایط ایدئولوژیک کنونی را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی‌ از چیزهایی که برای وکلای ملت آمده است التزام عملی به اسلام است و اگر در گزینش فردی عدم التزام عملی به اسلام ثابت شود، آن فرد رد صلاحیت می‌شود.

ویس‌کرمی یادآور شد: برخی روشنفکران دینی فریب خورده با هدف تجدد در دین با آموزه‌های جدید در راستای گسترش لیبرال دموکراسی آمریکا قدم می‌گذارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که امروز با آل‌زبیر مواجه هستیم، گفت: آل‌زبیر با هدف خون‌خواهی امام حسین(ع) وارد شدند.

وی اظهار کرد: روشنفکران داخلی عامل برای لیبرال آمریکایی می‌خواهند با فلسفه علم به دین ضربه بزنند بدین معنا که هر کاری که از لحاظ تجربی اثبات نشود، اعتبار ندارد لذا بسیاری از گزاره‌های دینی که جنبه تجربی ندارند معتبر نیستند.

ویس‌کرمی با اشاره به این‌که ماهنامه «نگاه‌نو» و «کیان» به مثابه تریبون روشنفکران سکولار هستند، خاطرنشان کرد: روشنفکران دینی با ماهنامه کیان سعی در تقدس‌زدایی داشتند، کمااینکه پشتیبانی مالی روشنفکران داخلی عامل لیبرال دموکراسی در سال ۱۳۷۰ توسط دولت وقت انجام می‌شد.

این مفسر قرآن‌کریم اضافه کرد: روشنفکران دینی تابع لیبرال دموکراسی آمریکا با شعار جدایی دین از سیاست اهداف لیبرال دموکراسی آمریکا رو پیش ‌می‌بردند، کمااینکه زیر سؤال بردن مشروعیت دینی با این تفکر که حکومت دینی باعث زیر سوال بردن علم می‌شود، از دیگر کارهای روشنفکران دینی تابع لیبرال دموکراسی آمریکایی‌ است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مهم این است که ارزش‌های دینی و مذهبی در جامعه باشند و ارزش‌های انقلاب کم نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha