• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96111508580
  • خبرنگار : 71491

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

باید امر پژوهش در دانشگاه تسهیل شود/نیاز دانشگاه به پارک علم و فناوری

باید امر پژوهش در دانشگاه تسهیل شود/نیاز دانشگاه به پارک علم و فناوری

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه باید امر پژوهش در این دانشگاه تسهیل شود، گفت: یکی از کمبودهای این دانشگاه نبود پارک علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر کریمی در نوزدهمین جشنواره ابن سینا که روز یکشنبه، 15 بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه در دهه‌های گذشته وظیفه دانشگاه علوم پزشکی تهران، وظیفه‌ای بوده که برای همه دانشگاه‌های نسل اول وجود داشته است، گفت: اساتید این دانشگاه،‌ این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اند.

وی افزود: همت اساتید بزرگ دانشگاه در دو دهه گذشته،‌ ما را در بسیاری از جهات در امر پژوهش موفق کرده است و امروز در جایی ایستاده‌ایم که وقتی به نیازهای کشور نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که باید به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار حرکت کنیم و این پتانسیل با توجه به ظرفیت هیات علمی که در دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران وجود دارد، امکان‌پذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه چاره‌ای وجود ندارد جز اینکه ماموریت این دانشگاه را متفاوت‌تر از سایر دانشگاه‌ها ببینیم، گفت: با توجه به ظرفیت هیات علمی و توانمندی دانشگاه، این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمی با اشاره به معضلاتی نظیر آلودگی هوا،‌ آسیب‌های اجتماعی و امواج، اظهار کرد: هر کدام از این مسائل به نحوی به دانشگاه علوم پزشکی تهران مربوط می‌شود و سوالات زیادی در این حوزه‌ها وجود دارد که برخورد و پاسخ به این سوال‌ها یقینا در دانشگاه‌ است.

وی با تاکید بر اینکه باید امر پژوهش در دانشگاه تسهیل و تقویت شود،‌ گفت: اعتماد به اساتید در دانشگاه،‌ بسیار بیشتر از گذشته است و باید به اساتید در دانشگاه آزادی عمل بدهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اهمیت توجه به بودجه‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی، گفت: هیچ راهی نیست که جذب منابع از بیرون داشته باشیم و با پول کمی که برای انجام فعالیتهای پژوهشی در اختیار داریم، پیشرفت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از نیازها و کمبودهای دانشگاه نبود پارک علم و فناوری است و باید با حمایت وزارت بهداشت این پارک را در دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha