• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96112514225
  • خبرنگار : 71491

رییس جهاددانشگاهی:

تمایل داریم در بازسازی عراق و سوریه حضور داشته باشیم

تمایل داریم در بازسازی عراق و سوریه حضور داشته باشیم

رییس جهاد دانشگاهی گفت: تمایل داریم در بازسازی عراق و سوریه حضور داشته باشیم و برنامه ای هم وجود دارد که در سفر بعدی دکتر جهانگیری به سوریه، نماینده‌ای از جهاد دانشگاهی نیز حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در نشست گردهمایی روسای سازمان‌ها، پژوهشگاه‌ها، واحدها، پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز و موسسه‌های آموزش عالی گفت: در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید گفت ما در حقانیت انقلاب اسلامی ایران و راهی که در گذشته برای پیروزی انقلاب انتخاب کردیم شک و شبه‌ای نداریم و امروز نیز که کشور با مشکلات زیادی رو به رو است با صدای بلند اعلام می‌کنیم که طرفدار انقلاب اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: ما در جهاد که مولود انقلاب اسلامی است و کار خود را الگوسازی در زمینه انقلاب می‌داند و کار خود را نیز خوب انجام داده است از وضعیت کشور گله‌مند هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: برخی در کشور طرز تفکر خود را مطلقاً درست می‌دانند در حالیکه نتیجه طرز تفکر آن‌ها حذف نیروهای وفادار انقلاب را به دنبال دارد و هر فردی که مسئولیتی را به عهده می‌گیرد برنامه دوره قبلی را نفی می‌کند!

وی با اشاره به اینکه در نتیجه برخی اشتباهات مدیریتی افراد؛ فساد در کشور رشد پیدا می‌کند، گفت: فعالیت‌های خوب را نفی نمی‌کنیم اما نیروهای وفادار انقلاب باید با هم گفتگو کنند و به یک مدل مشترک برای اداره کشور برسند.

طیبی با تاکید براینکه اگر برنامه‌ریزی درستی در کشور وجود داشته باشد در یک بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ ساله میتوانیم کشور را به اهداف متعالی مدنظر امام(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری برسانیم، ادامه داد: جهاد دانشگاهی با اذعان مسئولین راه را درست انتخاب کرده است و در توسعه‌های فناورانه، فرهنگی، اقتصادی و کارآفرینی فعالیت‌های مناسبی داشته است. اکنون نیز باید برنامه‌های جهاد را بر اساس رسیدن به سند برنامه ششم بنویسیم و در حال حاضر که برنامه تهیه شده باید منابع را بر اساس آن در نظر بگیریم.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه بودجه این نهاد برای سال ۹۷ با رشد مناسبی رو به رو بوده است، گفت: ۳۵ میلیارد تومان افزایش بودجه در مجلس برای جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است که امیدوارم این حمایت ها ادامه داشته باشد.

طیبی گفت: یکی از اهداف ما در جهاد دانشگاهی این بوده که بحث برنامه‌ریزی در جهاد شکل بگیرد و برخی واحدها متولی برنامه‌ریزی شوند ولی باید در ابتدا جهت‌گیری را مشخص کنیم و بعد بودجه را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه ششم که به طور طبیعی دنبال می‌شود برنامه دیگری را نیز دنبال می‌کنیم که نقشه راه را در نقشه جامع علمی دنبال می‌کند و قرار بود در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود که بعد خواستیم آن را در مجلس تصویب کنیم تا رییس جمهور آن را ابلاغ کند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه انتقال فناوری گفت: آب شیرین کن‌ها و حمل‌ونقل ریلی از جمله فعالیت‌های جهاد در این حوزه بوده است و افتخاری برای جهاد دانشگاهی است که موضوع واگذاری بازار به خارجی‌ها در برابر انتقال فناوری را مطرح کرد.

دکتر طیبی افزود: بیش از یک سال است که آینده‌نگری در جهاد مطرح شده است تا تصمیم‌گیری شود در خصوص فعالیت‌ها روش فعلی را ادامه دهیم یا تغییری در فعالیت‌ها و روش کار جهاد داشته باشیم و این مستلزم تشکیل اتاق فکری توسط عده‌ای از همکاران بود و در همین راستا کانون تفکر و برنامه راه‌اندازی شده است تا بتوانیم از این کانون برای برنامه‌های آینده جهاد استفاده کنیم.

وی با اشاره به دیدار رییس و مسئولان جهاد دانشگاهی با رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این دیدار جهاد دانشگاهی، زمینه‌های کاری خود را اعلام کرده است و منتظر هستیم که نتیجه بررسی از طرف مجلس اعلام شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر دولت با جهاد دانشگاهی برای استفاده از توانمندی‌های جهاد اظهار کرد: این مساله را در جلسه‌ای با دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور مطرح کردیم و این موضوع مورد پذیرش قرار گرفت که مستقیم از طریق وی این ارتباط برقرار شود.

رییس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: تمایل داریم در بازسازی عراق و سوریه حضور داشته باشیم و برنامه‌ای هم وجود دارد که در سفر بعدی دکتر جهانگیری به سوریه، نماینده‌ای از جهاد دانشگاهی نیز حضور داشته باشد.

وی افزود: برای حضور در آفریقا نیز برنامه‌هایی در جهاد دانشگاهی وجود دارد و در سفری که دکتر ظریف به آفریقا داشتند همراه بودیم و فضای خوبی در آفریقا برای فعالیت وجود دارد.

رییس جهاد دانشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با اصلاح روش‌های فرهنگی باید حضور قدرتمندی در دانشگاه‌ها داشته باشیم و باید بتوانیم جریان فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه هفته آینده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی معرفی می‌شود، افزود: همچنین کانون فرهنگی متشکل از نیروهای جوان را در جهاد راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم نقش خوبی در توسعه فرهنگی کشور ایجاد کنیم.

طیبی در پایان خاطرنشان کرد: تخصصی شدن و کیفی شدن آموزش‌ها از برنامه های ما است ولی همه اینها مستلزم اداره کشور به صورت دانش بنیان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha