• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96112514341
  • خبرنگار : 30057

راه‌اندازی 2 پژوهشکده با همکاری وزارت نیرو و ارتباطات در دانشگاه امیرکبیر

راه‌اندازی 2 پژوهشکده با همکاری وزارت نیرو و ارتباطات در دانشگاه امیرکبیر
عکس تزیینی است

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای در دوره‌های کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو نیز اقدام به راه‌اندازی 2 پژوهشکده کردیم.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر طالبیان امروز در نهمین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی با بیان اینکه دانشکده مهندسی برق دارای 60 عضو هیات علمی که اکثریت آن‌ها استادتمام هستند، افزود: در سطح کارشناسی،‌ 4 گرایش الکترونیک، کنترل،‌ قدرت و مخابرات راه‌اندازی شده است، ولی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به ایجاد رشته‌های میان‌رشته‌ای کرده‌ایم.

وی در این باره توضیح داد: رشته انرژی در سطح کارشناسی ارشد با همکاری دانشکده مکانیک و مهندسی فیزیک و انرژی و رشته مکاترونیک با همکاری دانشکده‌های مکانیک و مهندسی پزشکی و کامپیوتر راه‌اندازی شده است.

طالبیان، از راه‌اندازی گرایش جدیدی در حوزه اویونیک خبر داد و گفت: این گرایش با همکاری دانشکده هوافضا راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ایجاد 4 قطب علمی مخابرات،‌ پردازش سیگنال، کنترل و رباتیک و قدرت با تصویب وزارت علوم، افزود: علاوه بر آن دو پژوهشکده در زمینه تحقیقات کاربردی راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، پژوهشکده ایمنی شبکه با اعتبارات وزارت نیرو و پژوهشکده الکترومغناطیس کاربردی با بودجه وزارت ارتباطات در این دانشکده راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی علمی این دانشگاه،‌ یادآور شد: در دانشگاه بیرمنگام قرارداد همکاری داشتیم و در حال حاضر با دانشگاه‌های آلمان، هلند و فرانسه دوره‌های مشترکی را برگزار کردیم. در این دوره‌ها، دانشجویان دو سال در ایران و دو سال در خارج از کشور مشغول به تحصیل خواهند شد.

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص انجام تحقیقات کاربردی در این دانشگاه، گفت: محققان این دانشگاه، موفق به ارائه سیستم‌های ریل تایم شبکه شدند که با استفاده از این سیستم می‌توان اگر خطایی در شبکه رخ دهد، قبل از آن که به خاموشی برسد،‌ شبکه اقدام به تحلیل می‌کند.

به گفته وی، با استفاده از داده‌های این شبکه می‌توان خطای ایجاد شده در شبکه‌های توزیع برق را رفع کرد.

طالبیان، اجرای طرح ملی تولید رله‌ ملی را از دیگر اقدامات علمی این دانشکده نام برد و خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری وزارت نیرو ساخته شده و در حال حاضر در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشکده مهندسی برق از راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع الکترومغناطیس خبر داد و گفت: اگر دستگاهی در حوزه‌های الکترونیک و مغناطیس در کشور عرضه شود، ‌در این آزمایشگاه از نظر میزان تشعشعات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تاییدیه نمونه برای دستگاه به منظور عرضه آن به بازار صادر می‌شود.

به گفته وی، این دانشکده دارای 30 آزمایشگاه تحقیقاتی و 3 آزمایشگاه آموزشی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha