• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96113017335
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم تاکید کرد

ضرورت ایجاد سیستم‌های یکپارچه برای بین المللی‌سازی آموزش عالی

ضرورت ایجاد سیستم‌های یکپارچه برای بین المللی‌سازی آموزش عالی

وزیر علوم بر ضرورت ایجاد سیستم های یکپارچه برای مدیریت و پیشبرد برنامه‌های بین المللی سازی آموزش عالی تاکید کرد و گفت: مجریان طرح‌های مشترک علمی باید با ایجاد کارگروه های ویژه، نظارت دانشگاه‌ها را بر انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های بین المللی را توسعه دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر منصورغلامی در نشست هم اندیشی مجریان ایرانی طرح های مشترک تحقیقاتی بین المللی که امروز در وزارت علوم برگزار شد با تاکید بر لزوم ایجاد سیستم های جامع و یکپارچه برای مدیریت و پیشبرد برنامه‌های بین المللی سازی آموزش عالی، گفت: این نوع رویکردها فعالیت جدیدی در حوزه روابط بین الملل دانشگاهها به شمار می رود و مجریان طرح های مشترک علمی باید با ایجاد کارگروه های ویژه، نظارت دانشگاه ها را بر انجام برنامهها و فعالیت های بین المللی توسعه دهند.

وی با بیان اینکه "برنامه‌های علمی بین المللی مشترک باید منجر به جذب دانشجویان خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دردانشگاه های کشور شود"، اظهار کرد: مجریان طرح ها از آن جهت که شروع کننده پروژه ها می باشند از جایگاه و اعتبار ویژه ای برخوردارند و باید به نحو احسن از تجربیات شان استفاده شود تا با استمرار تلاش های دقیق علمی، مسیر بین المللی سازی دانشگاه ها گسترش یابد.

دکتر غلامی با اشاره به مشکلات و موانع مطرح در این نوع فعالیت های مشترک بین المللی افزود: مباحث مالی همیشه یکی از دغدغه ها و نگرانی‌های همیشگی در برنامه‌های بین‌المللی بوده که کارگروه‌های تشکیل شده در هر دانشگاه می توانند با اتخاذ راهکارهای مناسب این نگرانی های مالی را تا حد امکان کاهش دهند.

وی با اشاره به مباحث مربوط به رویکردهایی که در خصوص رفت و آمد افراد خارجی در این نوع پروژه‌ها دارد، گفت: وزارت علوم تمام تلاش خود را بر این اساس قرار داده است که زمینه مناسبی را برای گسترش این روابط فراهم کند، البته در این میان پروژه هایی هستند که از حساسیت های خاصی از جهت مبادله اطلاعات برخوردارند و باید ملاحظات لازم در این موارد اعمال شود اما در مجموع جای خوشحالی است که مجلس شورای اسلامی و دولت نیز رویکرد مثبتی با این گونه فعالیت ها دارند.

دکتر غلامی گفت: البته در مباحث طبقه بندی شده میان کشورها همیشه باید توجه داشته باشیم که در جایگاه دفاع از شأن و حیثیت کشورمان از طرح مشکلات و موانع در این نوع روابط با همتای خارجی پرهیز کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha