• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96120703446
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی اعلام کرد؛

شناسایی،حمایت، پرورش و هدایت استعدادها؛ چهار وظیفه اصلی وزارت علوم در حوزه استعدادهای درخشان

شناسایی،حمایت، پرورش و هدایت استعدادها؛ چهار وظیفه اصلی وزارت علوم در حوزه استعدادهای درخشان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در اولین نشست با نمایندگان حوزه استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها که با هدف تبادل تجربیات و رویکردها و نوآوری در این حوزه وتوسعه بخش پرورش و هدایت استعدادهای درخشان برگزار شد،گفت: شناسایی، حمایت، پرورش و هدایت استعدادهای درخشان چهار وظیفه اصلی وزارت علوم در حوزه استعدادهای درخشان به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، دکتر آهنچیان، با اشاره به وجود چهار حوزه اصلی فعالیت در بحث استعداد های درخشان گفت: شناسایی، حمایت، پرورش و هدایت استعداد های درخشان چهار وظیفه اصلی ما در حوزه استعدادهای درخشان به شمار می‌رود که تاکنون بیشتر تمرکز و تاکید دانشگاه ها روی بخش شناسایی و حمایت این استعدادها بوده و ما امیدواریم با هم اندیشی وتبادل اطلاعات با مسئولان این حوزه در دانشگاه‌ها بتوانیم در بخش پرورش و هدایت استعدادهای درخشان هم به پیشرفت بهتری دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فضای منتقدانه‌ای که در بحث نظام جامع آموزش کشور در ارتباط با پرورش استعدادهای درخشان در جامعه آغاز شده افزود: این بحث منتقدانه از آموزش و پرورش کشور شروع شده و همراه با بسته شدن مدارس فرزانگان بوده و در زمینه نحوه شناسایی استعدادهای درخشان هم منتقدین زیادی هستند و در طی سال های گذشته ما بیشتر تمرکز را در حوزه شناسایی این استعدادها متمرکز کرده‌ایم و در زمینه هدایت و پرورش داوطلبان کار مهمی صورت نداده‌ایم که باید حتماً تاکید و نیروی خود را در این زمینه متمرکز کنیم.

دکتر آهنچیان با بیان پنج فعالیت مهم در دولت دوازدهم در حوزه استعدادهای درخشان گفت: اولین و مهم ترین فعالیت ما در این حوزه باید تعریف و ساخت چشم اندازی در استعدادهای درخشان باشد و باید این چشم انداز در گروه ها در دانشگاه ها تعریف و ایجاد شود تا بتوانیم به پرورش و هدایت استعدادهای درخشان کمک کنیم.

وی فعالیت بعدی در این حوزه را شناسایی اولویت‌ها برشمرد و گفت: قاعدتاً ما در این حوزه اهداف بسیاری را مد نظر داریم ولی باید بدانیم با توجه به اهداف، اولویت های ما کدامند ودر این زمینه از معاونت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هم کمک بگیریم و در اولویت ها از پیشنهادات استفاده کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر آهنچیان به فعالیت مهم دیگری در این زمینه اشاره کرد و گفت: شبکه سازی از کارهای بنیادین در این حوزه به شمار می رود وباید شبکه سازی را گسترش دهیم و شبکه های بین دانشگاهی ایجاد شود تا افراد نخبه در دانشگاهای مختلف با هم تبادل نظر و تجربه داشته باشند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی آخرین فعالیت در حوزه استعدادهای درخشان را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگی را بنا گذاریم تا فرد جنبه تک بعدی نداشته باشد و در زمینه های ورزشی و فرهنگی هم فعالیت هایی برای نخبگان فراهم کنیم و برنامه جامعی در جهت پرورش استعدادهای درخشان داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha