• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۴:۱۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96121508658
  • خبرنگار : 71491

رییس مرکز ایده‌پروری پژوهشگاه غدد علوم پزشکی تهران خبر داد؛

اقدام برای تاسیس شرکت دانش‌بنیان/لزوم توانمندسازی پژوهشگاه‌ها برای انجام پژوهش‌های محصول‌محور

اقدام برای تاسیس شرکت دانش‌بنیان/لزوم توانمندسازی پژوهشگاه‌ها برای انجام پژوهش‌های محصول‌محور

رییس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر چندین پروژه در قالب شرکت دانش‌بنیان آماده شده و  فرآیندهای قانونی آن‌ها در حال انجام است تا بتوانیم این شرکت‌ها را به تاسیس برسانیم.

دکتر عطاءالله پورعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه مرکز ایده پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم کمتر از یک سال تاسیس شده است، اظهار کرد: هر چند که پژوهشگاه علوم غدد از قدیم نگاه محصول محور و کاربردی به پژوهش‌های خود داشته است، اما ماموریتی که این مرکز دارد حرکت به سمت پژوهش‌های پاسخگو و نیازهای جامعه است. 

وی ادامه داد: مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به نوعی به کاربردی‌سازی پژوهش یا انجام پژوهش‌های محصول‌محور  می‌پردازد و درنهایت فعایت‌های پژوهشی را به سمت تامین نیازهای حال و آینده جامعه جهت می‌دهد. 

رییس مرکز ایده‌پردازی و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با بیان اینکه جهت‌گیری ما به این سمت است که نیازهای واقعی را در جامعه شناسایی و حیطه‌هایی را که نیاز به فعالیت پژوهشی دارند، پیدا کنیم، گفت:  همچنین ما سوال‌ها و مشکلاتی را که در زمینه بیماری‌های مرتبط با علوم غدد وجود دارد، پیدا کرده و به جامعه پژوهشگران و هیات علمی کشور منعکس می‌کنیم تا این افراد برای این مشکلات در قالب فعالیت‌های پژوهشی راهکارهای مختلفی را ارائه بدهند و با طراحی، ساخت یا بومی‌سازی فناوری‌های مختلف در جهت رفع نیازهای واقعی جامعه قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری در جهت ماموریت‌های خود در این یک سال گذشته فعالیت‌های مختلفی داشته است، افزود: عمده فعالیت‌های ما ناظر بر توانمندسازی و ظرفیت‌سازی در دانشگاه و پژوهشگاه در زمینه پژوهش‌های محصول‌محور بوده است.

پورعباسی با بیان اینکه در این مرکز به انجام فعالیتهای توانمندسازی و ترویجی از جمله طراحی گاهنامه‌ها، محتوای پژوهشی و اجرای کارگاه‌های آموزشی اقدام کرده‌ایم تا پژوهشگران و اعضای هیات علمی با این مقوله به صورت ساختارمند آشنا شوند، گفت: از سوی دیگر تلاش می‌کنیم برای تجاری‌سازی و محصول محور کردن پژوهش‌ها بسترهای فیزیکی را نیز فراهم کنیم و به طور مثال حرکت به سمت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمک به اساتید دانشگاه برای عرضه کردن محصولات پژوهشی در بازار از برنامه‌های این مرکز است. 

وی با تاکید بر لزوم زمینه‌سازی، ایجاد بسترهای قانونی برای تسهیل فعالیت‌های مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با این مساله را تدوین کنیم و با اعضای هیات علمی نیز در این زمینه گفت‌وگو می‌کنیم.

رییس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر چندین پروژه در قالب شرکت دانش‌بنیان آماده شده و فرآیندهای قانونی آن‌ها انجام در حال انجام است تا بتوانیم این شرکت‌ها را به تاسیس برسانیم و اساتید بتوانند در بستر شرکت‌های دانش‌بنیان محصول‌محور بودن پژوهش‌ها را که از اهداف ماست، محقق کنند.

وی خاطرنشان کرد: کار دیگری که در این مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم انجام شده است، نیازسنجی در قالب پروژه‌های ترویجی با گروه‌های مختلف دیابتی است که در این رابطه با گروه‌های مختلف مبتلا به دیابت گفت‌وگو شده است و از بین آن‌ها نیازهای عمده‌ای را که بیماران دیابتی برای ارتقای کیفیت زندگی خود دارند، به دست آمده است و این نیازها در قالب پیام‌ها و نامه‌هایی برای پژوهشگران مراکز تحقیقاتی کل کشور ارسال شده است تا در اولویت‌های پژوهشی آن‌ها قرار بگیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha