• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96121910089
  • خبرنگار : 90047

طباطبایی: هنوز اعزام تیم ۵نفره بسکتبال به جاکارتا مشخص نیست/ به دنبال تقویت زنان داور هستیم

طباطبایی: هنوز اعزام تیم ۵نفره بسکتبال به جاکارتا مشخص نیست/ به دنبال تقویت زنان داور هستیم

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: با توجه به این‌ که کمیته ملی المپیک تنها تیم‌هایی را به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام می‌کند که شانس کسب مدال داشته باشند، هنوز اعزام تیم ۵تفره به این بازی‌ها مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال در حاشیه فینال سوپرلیگ مسابقات بانوان، درباره این که آیا کمیته ملی المپیک با اعزام هر دو تیم ۳ و ۵ نفره به بازی‌های آسیایی موافقت کرده یا خیر؟ گفت: کمیته از ما خواسته تا بازی‌های آسیایی تقویم فدراسیون را بدهیم. بعد از آن از ما دعوت می‌کنند تا از برنامه‌هایمان دفاع کنیم.

وی گفت: فعلا برنامه ما این است هر چهار تیم را اعزام کنیم و در جلسه با مسئولان کمیته از برنامه‌ها دفاع خواهیم کرد. ما در بسکتبال ۳ نفره بانوان مشکلی نداریم اما در ۵ نفره باید یک بازی تدارکاتی داشته باشیم تا تیم محک بخورد. بازی‌های آسیایی جای کسب تجربه نیست. کمیته از ما مدال می‌خواهد و ما هم باید ببینیم چه رنکینگی داریم.

طباطبایی درباره جذب مربی خارجی، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم از دانش «نناد ترونیچ» در کوتاه مدت استفاده کنیم. او می‌تواند به مربیان داخلی ما مشاوره بدهد و برای مربیانی که با بانوان کار می‌کنند کلاس آموزشی بگذارد تا تحرکی در دانش بانوان ایجاد شود. به تدریج وقتی دیدیم این پتانسیل در بانوان به وجود آمد مربی خارجی هم جذب می‌کنیم. باید سطح مربی با سطح بازیکنان همسانی داشته باشد. ما باید تا زمانی که نناد در ایران است استفاده لازم را ببریم و او بتواند مشاوره لازم را در زمان تمرین و آماده‌سازی تیم بدهد.

رییس فدراسیون بسکتبال درباره این که وضعیت رده‌ سنی نوجوانان شرایط چطور است، خاطرنشان کرد: تیم خوبی است. نوجوانان در غرب آسیا اول شد و بعد از آن به سراب رفتند. برای این که نناد می‌خواهد تیم را برای مسابقات قهرمانی آسیا که چهار تیم برترش راهی مسابقات جهانی جهانی می‌شوند، محک بیشتری بزند، تیم در این مسابقات شرکت کرد. چون ما روی تیم‌های پایه تاکید داریم قرار است تیم نوجوانان راهی صربستان شود تا با توجه به برنامه‌ریزی نناد چند مسابقه برگزار کند. بعد از بازگشت راهی چین خواهد شد. سعی کردیم به نوجوانان که آینده‌سازان بسکتبال ایران هستند، اهمیت بیشتری بدهیم.

وی درباره هم‌گروهی ایران در مسابقات نوجوانان آسیا با استرالیا و نیوزیلند، عنوان کرد: باید با این تیم‌ها روبه‌رو شویم. اگر با استرالیا بتوانیم برابری کنیم خود به خود در اروپا هم می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

طباطبایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که ما بارها حضور در جام جهانی در رده سنی زیر ۱۷ سال را از دست داده‌ایم، گفت: باید برنامه مشخصی داشته باشیم تا در قهرمانی آسیا صعود کنیم. اگر این تیم آمادگی خوبی داشته باشد می‌توانیم جزو چهار تیم برتر باشیم.

رییس فدراسیون بسکتبال در ادامه درباره قرارداد پیک و این که از مشحون اسنادی را در این خصوص داشته‌، یادآور شد: ما چیزی از کسی نخواستیم. وقتی وارد یک فدراسیون می‌شویم قراردادهای نیروهای انسانی و خارجی باید بررسی کنیم. مشخص شود این قراردادها کی به اتمام رسیده و اگر تمام شده چرا این قرارداد را باید ادامه دهیم. یکی از این قراردادها "پیک" بود که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بسته شده بود.

وی افزود: سالانه باید «پیک» مبلغی را پرداخت می‌کرده و علاوه بر آن باید لباسی را هم به عنوان هدیه به ما می‌داد. خزانه‌داری ما اسناد را بررسی می‌کند. ورود و خروج منابع مالی مشخص است و قراردادها از ذی‌حساب اعلام خواهد شد. ۳-۲ قسط آخری که پیک می‌داد به دلیل ممانعت فیبا، از چین به لبنان منتقل شد، بقیه باید در حساب‌ کتاب‌ها باشد. ذی‌حساب ما با ذی‌حسابی که در زمان مشحون بود بررسی مجدد خواهند داشت تا ببینند پول چطور به حساب فدراسیون ریخته شده است.

طباطبایی همچنین در پاسخ یکی از خبرنگاران درباره تغییرات در فدراسیون، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است از توانایی افراد استفاده کنیم. من اصلا با این پیش‌زمینه نیامده‌ام که همه را تغییر دهم. قرار است در کار با هم آشنا شده و از توانایی هم باخبر شویم تا ببینیم آیا فردی که در این مسند کار می‌کند ادامه بدهد یا فرد دیگری بیاید. تا یکی دو ماه دیگر سعی می‌کنیم کمیته‌ها را فعال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: سعی کردیم هم سیستم را چابک‌سازی کنیم و هم از پراکندگی جلوگیری کنیم. به همین دلیل کمیته مسابقات و داوران را یکی کردیم. کمیته آموزش و مربیان نیز یکی شده‌اند و قرار است زیر نظر یکی دو دپارتمان که اجرایی هستند کار کنند. مثلا کاری داوری را دپارتمان داوری و کار مربیان را دپارتمان مربیان انجام می‌دهد. از طرفی ما احساس کردیم بانوان هم نباید مجزا باشند سعی کردیم بانوان هم فعالیت کنند. دپارتمان ۳ نفره و همگانی را هم خواهیم داشت چون فیبا نیز همین کار را کرده است.

طباطبایی در پایان افزود: من اصلا کاری به افراد ندارم، دوست دارم محیط داوری سالم باشد تا در سال جدید از این اتهامات کم کنیم. در تمام دنیا از این مسائل هست اما کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد. قرار است صحبت‌های انفرادی را بشنویم و اگر اسنادی هست ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha