• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 97020905222
  • خبرنگار : 71418

علی شکوری: برخی از حضور بزرگان بسکتبال می‌ترسند/ مربی ملی نباید در باشگاه باشد

علی شکوری: برخی از حضور بزرگان بسکتبال می‌ترسند/ مربی ملی نباید در باشگاه باشد

پیشکسوت بسکتبال ایران معتقد است که اگر دایره فعالان در فدراسیون محدود بماند همه چیز مثل قبل خواهد شد و بسکتبال رشد نخواهد کرد.

علی شکوری در گفت و گو با ایسنا، درباره انتقادهای این روزها به فدراسیون بسکتبال درباره فعالیت محدود برخی افراد اظهار کرد: مصاحبه‌ها و انتقادهای این مدت را خوانده‌ام و من هم این صحبت‌ها را تایید می‌کنم. به نظرم اگر وضعیت به همین روال باشد و فضا بازتر نشود کار به درستی پیش نمی‌رود. البته معتقدم که باید کمی زمان بگذرد و قطعا آقای طباطبایی با گذر زمان البته نه زمان زیاد متوجه شرایط خواهد شد و متوجه می‌شود که برخی انتخاب‌هایش به صلاح نیست.

پیشکوست بسکتبال ادامه داد: اکنون می‌گویند برخی افراد هستند که بسکتبال را اداره می‌کنند و همه چیز دست آنها است. اینکه یکی دو نفر تصمیم گیرنده باشند ایرادی ندارد. این افراد از دوستان نزدیک من هستند و به آنها ایراد و خرده‌ای نمی‌گیرم. شاید من هم اگر این موقعیت را داشتم تصمیم می‌گرفتم اما مهم نوک هرم و رئیس است که چه تفکر و هدفی داشته باشد. وقتی می‌گویند فرد را از افراد اطرافش بشناسید همین است.

دبیر پیشین فدراسیون بسکتبال افزود: من ایرادی به این افراد نمی‌گیرم بلکه همه چیز در اختیار رئیس است و ریاست فدراسیون است که باید تصمیم گیرنده باشد و بهترین راه را انتخاب کند. باید از همه پتانسیل‌ بسکتبال در جایی درست استفاده کنیم و این وظیفه رئیس فدراسیون است که از همه نیروها بهره ببرد. اینکه به طور مثال از من بعد از فعالیت در عرصه‌های مختلف و تجربه‌های گوناگون در قسمت‌های مختلف، در کمیته پیشکوستان استفاده شود باعث می‌شود که فرصت در انتقال تجربیاتم را نداشته باشم. همه افراد باید به دنبال حق خود باشند اما اینکه چرا فضا برای ایجاد چنین شرایطی به وجود آمده که بحث فنی بسکتبال را دو یا سه نفر زیر نظر دارند نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

شکوری با بیان این مطلب که افراد باید حرف و عمل یکی باشند تصریح کرد: البته یک نکته هم خیلی مهم است. برخی از دوستان حرف می‌زنند اما در عمل کاری دیگر می‌کنند. حرف زدن ساده و قشنگ است اما باید در عمل نیز همانطور بود. بسکتبال ایران افراد زیادی دارد که می‌توانند کارهای بزرگی بکنند. کارهایی که خیلی‌ها نمی‌توانند انجام دهند و ما باید از همه آنها دعوت به کار کنیم. نباید توقع داشته باشیم که خودشان بیایند و بگویند می‌خواهیم کار کنیم. باید به آنها احترام بگذاریم و از توانشان بهره ببریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا ترس از افراد بزرگ و متخصص در فدراسیون کنونی وجود دارد یا نه؟ تصریح کرد: شاید برخی در فدراسیون از حضور افراد بزرگ و توانمند ترس دارند و نمی‌خواهند آنها وارد کار شوند. زمان آقای مشحون نیز همینطور بود. ترس از حضور افراد بزرگ باعث شد او حصاری دور خودش بکشد و تنها شود و به جایی رسید که آنطور رفت. محمود مشحون باید آنطور از بسکتبال می‌رفت؟ در یک اتاق به او گفتند استعفا بده و برو. به نظرم بزرگترین اشتباه این است که دایره فعال در بسکتبال را محدود کنیم چرا که ضررش به بسکتبال خواهد بود.

پیشکوست بسکتبال در پاسخ به این سوال که نظرش درباره فعالیت موازی مربیان در تیم ملی و باشگاه‌ها چیست؟ تصریح کرد: به نظرم خود مربی برای حفظ جایگاه، شان و بزرگی خودش و برای اینکه از شائبه و حاشیه دور باشد و تمرکز داشته باشد نباید موازی کاری را قبول کند. یک مربی که می‌خواهد در باشگاه باشد نباید به تیم ملی ورود کند تا جایگاهش لطمه نخورد. از طرف دیگر هم فدراسیون باید با مربی مذاکره کند. به او بگوید این رقم دستمزدش است و قراردادی ببندد و اجازه ندهد در باشگاهی فعالیت داشته باشد. من به عنوان مربی نباید قبول کنم که این اتفاق بیفتد چون قطعا حاشیه ساز خواهد بود و به بسکتبال لطمه می‌زند.

او ادامه داد: اگر مربی قبول نمی‌کند اشکالی ندارد مثل ادوار گذشته مربی خارجی برای تیم ملی جذب شود. مگر سال‌های قبل که مربی خارجی داشتیم بد بود. شاید در انتخاب مربی اشتباه صورت گرفت اما می‌شود اکنون مربی خوب خارجی جذب شود و افرادی در کنارش نیز باشند و یاد بگیرند.

شکوری در پاسخ به این سوال که قبول دارد هدایت تیم ملی افتخار بزرگی است و هرکس آن را قبول می‌کند باید از برخی مسائل مثل پول چشم‌پوشی کند؟ تصریح کرد: بله این مسوولیت افتخار بزرگی است اما تاکید می‌کنم که این موضوع به تفکر سر هرم بازمی‌گردد که چه تفکری داشته باشد و بخواهد چطور تصمیم بگیرد.

پیشکوست بسکتبال در پاسخ به این سوال که چرا به یکباره از مدیریت رامین طباطبایی دور شد؟ بیان کرد: من دور نشدم. در دوره گذشته که ما تبلیغات را برای انتخابات شروع کردیم متوجه شدیم که وزارت ورزش می‌خواهد محمود مشحون انتخاب شود و به همین دلیل کنار کشیدیم. واقع بینانه تصمیم گرفتیم و فعالیتی نداشتیم. برای انتخابات اخیر همه رقبا بسکتبالی بودند و به همین دلیل ورود نکردم. آقای طباطبایی انتخاب شد و باز هم ورود نکردم و تنها برای دعوت از او برای حضور در مراسم روز زن در گروه خیران بسکتبال به فدراسیون رفتم.

شکوری افزود: آقای طباطبایی در آن مراسم شرکت کرد و بعد از آن به من گفت که مسوول کمیته پیشکسوتان شوم. در آنجا گفتم که نمی‌خواهم ورود کنم. بعد از مدتی دیدم که برایم حکم زده‌اند که به شدت ناراحت شدم. دوباره با او صحبت کردم و گفتم که نمی‌خواهم این اتفاق بیفتد. سپس دیدم مصاحبه‌ای انجام داده‌ و گفته که شکوری حرف دارد و باید حرف‌هایش را بشنویم اما خب از آن موقع نه تماسی با من انجام شده و نه اتفاقی افتاده است.

او همچنین گفت: جامعه بسکتبال از رئیس فدراسیون توقع دارد و این انتظار وجود دارد که بعد از سال‌ها فراز و نشیب دیگر آزمون و خطا نباشد. همه دوست دارند به بسکتبال کمک کنند اما شخصیت هرکس منحصر به فرد است. شاید برخی به فدراسیون بروند اما برخی اینطور نیستند و باید از آنها دعوت شود. این اهمیتی است که فدراسیون به گنجینه‌های خود می‌دهد.

شکوری در پایان بیان کرد: در انتخابات قبلی که آقای مشحون رئیس فدراسیون شد ما برای تبلیغات به 20 استان سفر کرده‌بودیم و بذر تغییرات را پاشیدیم. آن زمان وزارت ورزش صلاح دید که آقای مشحون باشد و ما کنار رفتیم اما آن بذری که ما کاشتیم رشد کرد و ثمر داد. مهم نیست که اکنون ما باشیم یا دکتر طباطبایی یا هرکس دیگر اما خوب است که قدر دان باشیم و فکر نکنیم افرادی که اکنون در جایی هستند خودشان به آن رسیده‌اند. افراد زیادی زحمت کشیده‌اند و باید بدانیم که شرایط سخت گذشته به سادگی تغییر نکرده‌است. پیشنهاد می‌کنم که دوستان حداقل از عزیزانی که برای این تغییرات زحمت کشیده‌اند تقدیر کنند یا حداقل بی‌احترامی نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha