• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97021809919
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم در نشست با اعضای شورای دانشگاه اصفهان اعلام کرد

"ساماندهی آموزش عالی" و "تقویت همکاری‌های بین المللی" دو اولویت وزارت علوم

"ساماندهی آموزش عالی" و "تقویت همکاری‌های بین المللی" دو اولویت وزارت علوم

وزیر علوم ساماندهی آموزش عالی و تقویت همکاری‌های بین المللی را دو اولویت اصلی آموزش عالی در سال جاری دانست و گفت: باید در توسعه آموزش عالی به نیازهای جامعه و بخش های مختلف صنعت و کشاورزی دقت کنیم و دانشگاه‌هایی داشته باشیم که در تراز جهانی باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی با حضور در جمع اعضای شورای دانشگاه اصفهان که امروز صورت گرفت، بر اهمیت ساماندهی مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: انجام طرح ساماندهی آموزش عالی موضوع مهمی استکه باید با دقت بالایی اجرایی شود  تا سیاستگذاری و نظارت وزارت در توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در راستای ماموریت های این وزارت محقق شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی آموزش عالی، تصریح کرد: باید در توسعه آموزش عالی به نیازهای جامعه و بخش های مختلف صنعت و کشاورزی دقت کنیم و دانشگاه‌هایی داشته باشیم که در تراز جهانی باشند.

وزیر علوم با اعلام اینکه ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورمان با دانشگاه‌های معتبر دنیا و استفاده اعضای هیات علمی و دانشجویان از فرصت های مطالعاتی از دیگر اولویت های وزارت علوم است، گفت: دانشگاه اصفهان در این خصوص تفاهم نامه های در حوزه همکاری های علمی و بین المللی خوبی دارد.

وی با تاکید بر توجه وزارت علوم به موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: دانشگاه‌ها باید دانشجویان وبه ویژه دانشجویان دکتری را در حین تحصیل با مهارت های شغلی آشنا کنند.

دکتر غلامی با اشاره به اینکه بودجه آموزش عالی در سال ۱۳۹۷ معادل ۲/۹( دو نه دهم) درصد بودجه کل کشوراست، گفت: امسال بودجه دانشگاه ها ۱۹ درصد، بودجه پارک های علم و فناوری ۶۰ درصد و بودجه مراکز پژوهشی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وزیر علوم در پایان گفت: کشورمان از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید از هر فرصتی برای تببین امکانات و دستاوردهای علمی کشور استفاده کنیم تا امید را در جامعه و بویژه نسل جوانان افزایش دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، بازدید از دستاوردهای علمی و فناورانه شهرک علمی - تحقیقاتی اصفهان و نیز شرکت در آئین چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان از اهداف سفر امروز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به اصفهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha