• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97021910443
  • خبرنگار : 71605

دبیر هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت:

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بالاترین سند مشرف بر سیاست‌گذاری‌هاست

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بالاترین سند مشرف بر سیاست‌گذاری‌هاست

دبیر هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، این الگو را بالاترین سند برنامه مشرف بر سیاست‌گذاری‌ها و نقشه راه تحول فراگیر اجتماعی به سوی یک بنیان تحولی نامید و گفت: مهم‌ترین نکته حفظ تعادل و توازن میان ابعاد مختلف این الگو است.

به گزارش ایسنا، هادی اکبرزاده در هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که امروز 19 اردیبهشت در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد، با بیان اینکه هدف نهایی این الگو دستیابی به الگوی بومی پیشرفت کشور است، به جوهره اصلی مفهوم الگو پرداخت و گفت: پرداختن به این مفهوم، روش‌شناسی طراحی الگو، افق زمانی دسترسی به آن و سطح توقع از محصول نهایی را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به مقالات فرستاده شده به هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت رویکردهای مولفین مقالات را پرداختن به بعد نظری الگو، تاکید بر ماهیت گفتمانی آن و تاکید بر ضرورت تسریع در تدوین الگو در نظام برنامه‌ریزی کشور برشمرد و تصریح کرد: گروه نخست، سوق دادن مباحث نظری الگو به حوزه‌های کاربردی قبل از رسیدن به نظریه جامع پیشرفت را امری شتاب‌زده می‌دانند؛ این در حالی است که در رویکرد ماهیت گفتمانی الگو بر ترویج فرهنگ و روحیه تحول‌خواهی تاکید شده است.

عضو شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، شاکله و محتوای الگو را پیچیده و چند بعدی توصیف کرد و با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در پرتوی عزم ملی فراگیر محقق می‌شود، اظهار کرد: نکته مهم و اصلی حفظ تعادل و توازن منطقی میان ابعاد مختلف الگو است.

اکبرزاده الگو را بالاترین سند برنامه مشرف بر سیاست‌گذاری‌ها و نقشه راه تحول فراگیر اجتماعی به سوی یک بنیان تحولی نامید و افزود: از منظر روش‌شناسی، طراحی الگو گامی در جهت رفع خلاء‌های نظری و مدیریت و ساماندهی دانش علمی موجود به شمار می‌آید. این در حالی است که این الگو رسالت تحول‌آفرینی را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بر یک رویکرد چند وجهی استوار بوده است، خاطرنشان کرد: این مرکز از یک سو گسترش فضای گفتمانی و نظریه‌پردازی را مدنظر قرار داده و از سوی دیگر به امر تدوین سند الگو با مشارکت گسترده جامعه علمی و نخبگانی کشور اهتمام ورزیده است.

دبیر هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از ارائه 1600 مقاله علمی از سوی 2500 پژوهشگر حوزه و دانشگاه در این کنفرانس‌ها خبر داد و گفت: مجموع آن‌چه تاکنون حاصل شده، گنجینه ارزشمندی را در اختیار دست‌اندرکاران تدوین الگو قرار داده است.

اکبرزاده این گنجینه را دارای استحکام نسبی توصیف کرد و گفت: اکنون زمان آن رسیده که الزامات اجرایی این الگو نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی در همین زمینه به برگزاری هشتمین کنفرانس الگوی پیشرفت در بهار 98 اشاره و اظهار کرد: این کنفرانس که "الگوی پیشرفت؛ پیشران‌ها، چالش‌ها و الزامات تحقق" نامیده شده است، در دو محور با موضوعات برهه‌بندی تدابیر، گزینش تدابیر،‌ تدابیر پیشران و راهکارهای پایش و تضمین پویایی و انعطاف‌پذیری الگو و نیز چالش‌ها،‌ الزامات تحقق و ملاحظات عملی آن تعریف شده است.

دبیر هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ضمن دعوت از پژوهشگران و نخبگان برای ارسال مقالات به دبیرخانه هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در مهلت مقرر از پذیرفته شدن 442 مقاله علمی در هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خبر داد و گفت: از میان این مقالات در نهایت 100 مقاله به صورت شفاهی و 212 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha