• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97022312632
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد

نقش موثر دانش‌آموختگان دانشگاه تهران در توسعه کشور

نقش موثر دانش‌آموختگان دانشگاه تهران در توسعه کشور

رییس دانشگاه تهران نقش دانش‌آموختگان این دانشگاه در توسعه کشور را بی بدلیل توصیف کرد و گفت: دلیل و بهانه مشکلات، کمبود اعتبارات و ... به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخ گوی ضعف ما باشد. بنابراین باید با روحیه جهادی و مشارکت بیشتر در توسعه کشور گام برداریم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در دومین جشن دانش آموختگی متمرکز دانشگاه تهران،ضمن بیان این مطلب افزود: برای دانشگاه تهران دو مراسم اهمیت ویژه‌ای دارد، یکی مراسم ورود نودانشجویان و دیگری مراسم دانش آموختگان؛ مراسم نودانشجویان یعنی پیوستن جوانان نخبه، با استعداد و با ‌انگیزه به دانشگاه تهران، یعنی خون جدید در رگ دانشگاه و مراسم دانش‌آموختگی یعنی به ثمر رسیدن زحمات و کوشش‌های آن نو دانشجویانی که امروز شاهد آن هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاه تهران یعنی محصول همه کوشش‌های همکاران من در دانشگاه، پشتیبانی‌های والدین و تلاشی که دانشجویان انجام دادند. در واقع مراسم دانش‌آموختگی یعنی تزریق دانایی و توانایی به جامعه؛ نگاه کنید به موفقیت‌های ایران، اجازه بدهید که وجه مثبت شرایط گذشته و امروز ایران را ببینیم. اگر دانش‌آموختگان دانشگاه تهران را از فعالیت‌ها و دستاوردهای کشور حذف کنید، خیلی چیز زیادی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: البته رخدادها و توسعه کشور مرهون همه جوانان، همه مردم ایران و همه فارغ‌التحصیلان است ولی به دلیل سابقه و عظمت دانشگاه تهران، قطعا نقش دانش‌آموختگان دانشگاه تهران بی بدیل است. کافی است تاریخ را مرور کنیم و به جای اینکه لیستی از مشکلات را جلوی خودمان بنویسیم، در کنار آن لیستی از موفقیت ها و دستاوردها را نیز بنویسیم.

رییس دانشگاه تهران گفت: یکی از مشخصه های جوانان به ویژه دانشجویان، روحیه انتقادی آنها است. هیچ چیز را کامل نمی بینند و همیشه معتقدند یک جای کار کسری دارد . که البته این روحیه موجب می‌شود معلم، استاد، کارمند، سیاستمدار و مدیر دقیق تر کار کند و پاسخ‌گوی انتقادها باشد.

دکتر نیلی همچنین روحیه انتقادی یعنی نقادی منصفانه و منطقی یکی از مشخصه‌های کارآفرینی است، خواند و اظهار کرد: امروز شما دانش‌آموختگان تغییر جایگاه می‌دهید، ممکن است برخی از شما در جایگاه استادی قرار بگیرید و برخی دیگر در جایگاه یک مدیر، مهندس و یا معلم قرار بگیرید؛ از شما خواهش می‌کنم که فهرستی از انتقاداتی که در زمان دانشجویی و دانش‌آموزی داشتید تهیه کنید و ببینید چقدر از آن‌ها درست و بجا بوده و سعی کنید در جایگاهی که قرار می‌گیرید آن‌ها را تکرار نکنید.

به گفته وی، دلیل و بهانه مشکلات، کمبود اعتبارات و ... به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخ گوی ضعف ما باشد پس اگر هر کدام از ما سعی کنیم آنچه را که نمی‌پسندیدیم را در نظر داشته باشیم و امروز به گونه‌ای عمل کنیم که دیگران بپسندند، قطعا کشور در جهت اصلاح و صحیح پیش خواهد رفت.

رییس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: کشور قطعا مشکلاتی دارد، خیلی از شما می‌گویید کار ندارید البته می‌دانم که خیلی از دانشجویان ما به صورت پاره‌وقت مشغول کار هستند اما امیدوارم با روحیه و توانایی‌ای که شما دارید بتوانید کشور را بهتر از آنچه نسل فعلی و گذشته ساخته، بسازید.

دکتر نیلی گفت: دانش‌آموختگان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر دانشگاهی هستند، اگر سایت دانشگاه‌های دنیا را باز کنید در کنار اطلاعات کلی، اطلاعات دانش آموختگان برتر آن دانشگاه نیز هست یعنی یکی از معیارهای برتر بودن در دنیا، کیفیت و جایگاه دانش‌آموختگان آن دانشگاه است.

در ادامه مراسم، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، گفت: دانش آموخته دانشگاه تهران بودن افتخار بزرگی است اما افتخار کاملی نیست؛ این افتخار وقتی کامل می‌شود که شما در جامعه با دستان پرتوان خودتان بتوانید به عنوان نماینده دانشگاه تهران تاثیرگذار باشید و آینده کشور به نام و دستان شما رقم بخورد که من مطمئنم بخش عمده‌ای از دانش آموختگان دانشگاه تهران چنین نقشی را در آینده به عهده خواهند گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: اولین نشست ستاد برگزاری این جشن حدود 5 ماه پیش برگزار شد و از آن زمان تاکنون، همکاران من در تلاش بوده‌اند که امروز، یک روز خوب و به یاد ماندنی برای شما باشد. البته همانطور که طی اطلاعیه‌ای اعلام و عذرخواهی کردیم، به دلیل شرایط جوی مجبور به تغییر مکان جشن شدیم؛ از همه شما و والدین گرامی بابت زحمتی که از این بابت پیش آمد عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha