• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97030904609
  • خبرنگار : 71567

از سوی معاون فرهنگی وزیر علوم مطرح شد

تشریح روند سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در حضور رهبری

تشریح روند سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در حضور رهبری

معاون فرهنگی وزیر علوم با تاکید بر این‌که این وزارتخانه نقشی در برگزاری مراسم دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب ندارد،‌ گفت: ما فقط نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی را برای حضور در این مراسم به دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها معرفی می‌کنیم و اجازه کنترل متن سخنرانی دانشجویان را نداریم.

دکتر غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب در خصوص نقش وزارت علوم در برنامه‌ریزی دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار با مقام معظم رهبری که روز گذشته اتفاق افتاد، اظهار کرد: این برنامه کاملا توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود و وزارت علوم نقشی در برگزاری این برنامه ندارد و فقط نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی را به منظور سخنرانی و حضور در آن مراسم به دفتر نمایندگی معرفی می‌کند تا از این تشکل‌ها دعوت به عمل بیاید.

وی در ادامه تصریح کرد: البته نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از دو وزارت علوم و بهداشت در جلساتی مختلف به منظور هم‌اندیشی در خصوص برگزاری مراسم دیدار دانشجویان با رهبری دعوت به عمل آورد. ما نیز تلاش کردیم نمایندگان انجمن‌های مختلف نظیر انجمن‌های علمی، انجمن‌های اسلامی، نشریات دانشجویی، کانون‌ها و غیره معرفی کنیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم خاطر نشان کرد: در مراسم اخیر دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری نقطه نظراتی از سوی نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی مطرح شد که وزارت علوم هیچ نقشی در تدوین متن سخنرانی این تشکل‌ها نداشت، در واقع تشکل‌های دانشجویی خودشان با مشورت اعضاء متن سخنرانی را تدوین می‌کنند و ما این اجازه را نداریم که بخواهیم سخنرانی را کنترل یا برای آن دانشجویان دیکته کنیم.

دکتر غفاری اظهار کرد: همان‌طور که در صحبت‌های مقام معظم رهبری هم وجود داشت، کلیات جلسه دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری مفید بود و از طیف‌های مختلف در این دیدار حضور داشتند و صحبت‌هایی را مطرح کردند. اگرچه گروه‌هایی هم به دلیل محدودیت زمانی نتوانستند حضور داشته باشند.

وی در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده درباره سخنرانی سحر محرابی، نماینده مدیران مسوول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم در حضور مقام معظم رهبری نیز گفت: همان‌طور که عنوان کردم ما حق کنترل صحبت‌های نمایندگان دانشجویی برای حضور در دیدار با رهبری را نداریم و فقط قبل از برگزاری این مراسم به دانشجویان تاکید کردیم در صحبت‌های خود احترام، اخلاق، عقلانیت و اعتدال را مورد توجه قرار دهند و مسائلی را که ایجاد حساسیت می‌کند را مطرح نکنند.

به گزارش ایسنا، جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در نشست صمیمانه، پرشور، پرنشاط و سه ساعته‌ی صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف با رهبر معظم انقلاب اسلامی، نمایندگان تشکل‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنفی دانشجویان، دیدگاه‌ها، انتقادها، پیشنهادها و مطالبات خود را از سه قوه و دستگاه‌های مختلف بیان کردند. صحبت‌های سحر محرابی نماینده مدیران مسوول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم در این مراسم که به مسائلی نظیر حصر،‌ آزاداندیشی، آزادی بیان، فساد برخی نهادها، فضای امنیتی دانشگاه و غیره اختصاص داشت، حاشیه‌هایی را به همراه داشت که وزارت علوم برخی ادعاها در خصوص هماهنگی متن سخنرانی این دانشجو با معاونت فرهنگی را رد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha