• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97031306492
  • خبرنگار : 71567

رییس شورای سیاستگذاری جشنواره تاکید کرد

ضرورت تقویت ارتباط انجمن‌های علمی با جشنواره ملی حرکت

ضرورت تقویت ارتباط انجمن‌های علمی با جشنواره ملی حرکت

رییس شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره ملی حرکت گفت: جشنواره ملی حرکت باید زمینه‌ساز ایجاد انگیزه جستجوی علمی، مسیری برای پیوند انجمن‌های علمی با صنعت و نیازهای جامعه و عرصه‌ای برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها و ایده‌های مبتکرانه دانشجویان باشد.

به گزارش ایسنا، محمدهادی عسکری همزمان با ابلاغ دستورالعمل اجرایی یازدهمین جشنواره ملی حرکت با اشاره به آغاز فرآیند این دوره از جشنواره به دنبال ابلاغ دستورالعمل، اظهار کرد: تاکید بر تقویت ارتباط انجمن‌های علمی و جشنواره با صنعت، ارتقای کیفیت بخش نمایشگاهی، فراهم آوردن امکان گفت‌وگو و توسعه تعاملات علمیِ ملی و بین‌المللی و تقویت حوزه‌های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استانداردهای علمی از جمله اهدافی است که جهت‌گیری عمده این دوره از جشنواره را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی حرکت حاصل فکر و عمل بدنه‌ کارشناسی دانشگاه‌ها است، گفت: بخش رقابتی جشنواره کانون ارزیابی دستاوردها و فعالیت‌های علمی دانشجویی است و بیش از هر بخش دیگر دقت نظر، جامعیت و کاربرد معیارهای علمی را می‌طلبد.

وی در این خصوص افزود: تعیین حوزه‌های رقابتی جشنواره و برخی تغییرات ایجاد شده در دستورالعمل این دوره، حاصل جمع‌بندی نظرات کارشناسی، بررسی‌های میدانی انجام شده و دیدگاه‌هایی است که از طرف دانشگاه‌ها و دانشجویان ارائه شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی حرکت در ادامه با تاکید بر هویت دانشجویی جشنواره اظهار کرد: جشنواره ملی حرکت باید زمینه‌ساز ایجاد انگیزه جستجوی علمی، مسیری برای پیوند انجمن‌های علمی با صنعت و نیازهای جامعه و عرصه‌ای برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها و ایده‌های مبتکرانه دانشجویان باشد.

وی همچنین سیاست اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را رسیدن به اهداف ذکر شده در پرتو جلب مشارکت دانشجویان و اهتمام مدیریت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها خواند و اظهار کرد: سیاستگذاری جشنواره معطوف به دستاوردهای علمی برای ایجاد و تقویت گروه‌های علمی و تخصصی به عنوان مجموعه‌های توانمند و مسئول در قبال شرایط و مسائل ملی است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین با تاکید بر همکاری متقابل، تعامل پویا و هم اندیشی بین اداره کل فرهنگی وزارت علوم و معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها، تحقق چنین شرایطی را لازمه موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی و به‌ویژه جشنواره حرکت خواند.

عسکری با اشاره بر ضرورت تحول و تغییر در برخی از بخش‌های جشنواره، گفت: تحول و تغییر در برخی از حوزه‌ها و رویکردهای جشنواره بر اساس سنجش‌های به‌عمل آمده و با توجه به اقتضائات فضای دانشگاهی و ضرورت‌های برآمده از نیازها و تحولات علمی جامعه صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: دو دهه از فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی می‌گذرد و در این مدت 10 دوره جشنواره حرکت برگزار شده است. بدون تردید ماندن در وضعیت فعلی و کلیشه‌های جشنواره بدون توجه به اقتضائات فعلی و مطالبات دانشجویان برای جشنواره آفت بوده و باعث هدر رفت منابع انسانی و مالی خواهد شد.

عسکری گفت: برای اینکه جشنواره ملی حرکت وضعیت پویا و اثربخشی داشته باشد، باید به سرعت کاستی‌های آن مرتفع شود.

وی پویایی و هدفمندی جشنواره را ضامن اعتبار علمی و فرهنگی آن خواند و بر تلاش فعالان انجمن‌های علمی و نیروهای کارشناسی دانشگاه برای رسیدن به وضعیت مطلوب تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به تغییرات دستورالعمل و نحوه حضور دانشگاه‌ها در حوزه‌های رقابتی و جشنواره ملی حرکت، ضروری است دانشگاه‌ها ضمن اطلاع‌رسانی گسترده به انجمن‌های علمی دانشجویی و دانشجویان، مدیران و کارشناسان حوزه ذیربط اهتمام ورزیده و دقت لازم برای برگزاری این دوره از جشنواره و همکاری با دبیرخانه مرکزی جشنواره را مبذول نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha