• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97032008972
  • خبرنگار : 30057

رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم:

دکتر احمدی یک روحانی و استاد بااخلاق و نمونه بوده است

دکتر احمدی یک روحانی و استاد بااخلاق و نمونه بوده است

رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حجت‌الاسلام دکتر احمدی گفت: وی از زمانی که به تهران وارد شد، از دوره لیسانس تا دکتری از هیچ فرصتی غفلت نکرد و در آموختن فلسفه از اساتید برجسته بهره برده است. 

به گزارش ایسنا، سید مصطفی محقق داماد در مراسم تشییع حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی با بیان این‌که دوستی ما از 50 سال گذشته زمانی که وی برای تحصیل به قم آمده بود آغاز شد، افزود: بسیار سنگین است که در مرگ این روحانی دانشمند صحبت کنم. 

وی با بیان این‌که دوستی ظاهری بسیار وجود دارد، خاطر نشان کرد: ولی امروز ما روحانی عزیزی را از دست دادیم که از دو جهت نمونه بود.

محقق داماد با بیان این‌که دکتر احمدی یک روحانی نمونه بود، افزود: به نظر من اگر بخواهیم یک روحانی نمونه را تعریف کنیم، باید به عنوان الگو از دکتر احمدی یاد کنیم. 

رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم اضافه کرد: این‌که می‌گوییم دکتر احمدی، یک روحانی نمونه بود؛ یعنی همه ویژگی‌های یک انسان نمونه را داشته است. 

محقق داماد اضافه کرد: زمانی که دکتر احمدی از روستا برای درس خواندن بیرون آمد با دقت درس خواند و در ادبیات عرب یک ملا بوده است.

وی با بیان این‌که دکتر احمدی در مکاتب فلسفی از حضور اساتید برجسته بهره برده است، ادامه داد: دکتر احمدی در حوزه علمیه در موضوعات فقه، اصول و فلسفه به تحقیق و تحصیل پرداخت و نعمتی که خدا به وی داد، این بود که از اساتیدی بهره برد که به عنوان اساتید اخلاق از آنها یاد می‌شود. 

به گفته رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم، اساتید اخلاق از مرحوم احمدی یک روحانی باقناعت تربیت کرده بودند و تا آخرین ساعات زندگی در کمال مناعت طبع زندگی کرد. 

محقق داماد با بیان این‌که در میان کسوت ما دکتر احمدی‌های زیادی وجود دارند، ادامه داد: زندگی وی که یک دوره نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی فرهنگی بوده است، مشخص است که وی یک دانشمند، فردی با اخلاق و با تقوا بوده است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم با اشاره به زندگی مرحوم احمدی در تهران، یادآور شد: زمانی که دکتر احمدی به تهران آمد، از دوره لیسانس تا دکتری از هیچ فرصتی غفلت نکرد و فلسفه را نزد اساتید دانشمند آموخت. 

وی معلم نمونه بودن را از دیگر جنبه‌های مهم دکتر احمدی نام برد و خطاب به استادان، دانشجویان و آموزگاران گفت: وی در زمان تدریس پنج دقیقه کلاس را زودتر تعطیل نمی‌کرد، در حالی که این نکته یکی از ایراداتی بود که به وی وارد می‌کردند. 

محقق داماد با اشاره به فروتنی و خضوع مرحوم دکتر احمدی، گفت: زمانی که برادر علامه طباطبایی فوت کرده بود، طلاب برای وی مراسم ترحیمی برگزار کرده بودند و ما زمانی که به این مراسم وارد شدیم، در کمال ناباوری مشاهده کردیم که دکتر احمدی عبای خود را از دوش برداشته و مانند یک خادم اقدام به مدیریت جلسه کرده بود.

وی این اقدام را از سر احترام به دوستان نام برد و گفت: وی همیشه ارادتمند به علامه طباطبایی بوده است. 

رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم تاکید کرد: دکتر احمدی یک روحانی و یک استاد نمونه بوده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha