• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97041105873
  • منبع : دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد

نقش اساسی دانشگاه در برطرف کردن مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و آب

نقش اساسی دانشگاه در برطرف کردن مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و آب

رئیس دانشگاه تهران در نشست با استاندار و رؤسای دانشگاه‌های تهران گفت: «دانشگاه‌ها با ارائه برنامه‌های کارشناسی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات کشور دارند».

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در نشست با بیان اینکه دانشگاه نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و آب، آلودگی هوا دارد، اظهار داشت: «معتقدیم که این مشکلات با برنامه‌های کارشناسی حل خواهد شد».

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به تغییرات عظیم و سریع در عرصه فناوری‌ها افزود: «دنیای امروز دنیای اطلاعات است و یکی از مهم‌ترین منابع اطلاعات در موضوعات گوناگون دانشگاه‌ها هستند. در دنیای امروز مشکلات زیست‌محیطی، آب و آلودگی را با استفاده از اطلاعات روز دانشگاه‌ها مرتفع می‌کنند».

دکتر نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: «دلیل آنکه دنیا در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند برای حل اشتغال نیست بلکه در نظر دارد تا مشکلات پیرامونی را از طریق دانشگاه‌ها حل کند».

وی در پایان تاکید کرد: «در حال حاضر دانشگاه‌ها بهترین محل برای تعامل علمی به شمار می‌روند و توجه به این مقوله می‌تواند بهترین مسیر را برای اتصال کشور به علم و فناوری روز جهان در پی داشته باشد».

تشکیل صندوق پژوهشی استان تهران

در این نشست، مهندس محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، از تشکیل صندوق پژوهشی استان با حضور دانشگاه‌ها و در جهت انجام پژوهش‌های مورد نیاز تهران خبر داد.

مهندس مقیمی گفت: «برقراری ارتباط میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است به ویژه اینکه در استان تهران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند، دانشگاه‌هایی که توانسته‌اند ظرف سال‌های گذشته موفقیت‌ها و دستاوردهای چشمگیری داشته باشند».

وی افزود: «اینکه چگونه از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها در جهت حل معضلات اجتماعی و اقتصادی و همچنین توسعه صنعت در سطح استان استفاده کنیم موضوعی است که می‌توان در جلسات مشترک نحوه آن را بررسی کرد. دانشگاه‌ها می‌توانند راهکارهای مناسبی در حوزه‌های مختلف ارائه کنند تا با هزینه کمتر اقدامات بزرگی انجام شود».

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل صندوق پژوهش استان تهران اشاره کرد و گفت: «با تشکیل این صندوق می‌توانیم در جهت نیازهای استان پژوهش‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم. در حقیقت باید همه اعتبارات پژوهشی را به سمت این صندوق هدایت کنیم تا از راه‌های درست بودجه‌ها به صورت مشخص صرف اقدامات پژوهشی شود».

مهندس مقیمی در ادامه تاکید کرد: «با شکل‌گیری این صندوق کل بودجه پژوهشی به آن منتقل خواهد شد و مسائل مختلف در سطح استان با توجه به اعتبار و تخصص هر دانشگاه به دانشگاه مربوطه واگذار خواهد شد».

وی تاکید کرد: «می‌توانیم بیشتر مباحث اجتماعی و اقتصادی را برای پژوهش بیشتر به دانشگاه‌ها واگذار کنیم چراکه در حال حاضر صنایع با دانشگاه‌ها ارتباط مستمر دارند».

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد ساخت شهرک‌های علمی و فناوری گفت: «استانداری تهران کمک می‌کند که این شهرک‌ها شکل بگیرند. بی‌تردید استانداری تهران علاوه بر پشتیبانی در تشکیل این شهرک‌ها، همکاری شهرداری‌ها را نیز در این مسیر جلب خواهد کرد».

مقیمی تاکید کرد: «دانشگاه‌ها می‌توانند در مسائل مهمی که احیاناً از دید ما غافل مانده به ما یادآوری کنند و با همکاری در جهت حل معضلات گام برداریم. ما هم آمادگی داریم برای توسعه دانشگاه هر کاری که از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، این نشست با حضور رؤسای ۱۳ دانشگاه استان تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرماندار تهران، معاون سیاسی استاندار و در سالن امیر کبیر دانشگاه تهران برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha