• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97041206592
  • منبع : پژوهشگاه فضایی

رییس پژوهشگاه مطرح کرد

مرکز آزمون پژوهشگاه فضایی زیرساختی حیاتی در توسعه سامانه‌های فضایی

مرکز آزمون پژوهشگاه فضایی زیرساختی حیاتی در توسعه سامانه‌های فضایی

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی پژوهشگاه فضایی ایران یکی از زیرساخت‌های اصلی و حیاتی در توسعه سامانه‌های فضایی است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین صمیمی در بازدید از مرکز یکپارچه‌سازی و آزمون سامانه‌های فضایی این پژوهشگاه با بیان مطلب فوق افزود: مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی پژوهشگاه فضایی ایران با برخورداری از آزمایشگاه‌های سیستمی پیشرفته و کارگاه‌های پشتیبانی و ساخت، یکی از زیرساخت‌های اصلی و حیاتی در توسعه سامانه‌های فضایی  بوده که با هدف پشتیبانی از توسعه محصولات فضایی فعالیت می‌کند.

وی افزود: از رویکردهای بارز در طراحی و راه‌اندازی این مرکز استفاده حداکثری از توان داخلی و بومی برای ایجاد مجموعه‌ای منحصربفرد به منظور بهره‌برداری در سطوح ملی و منطقه‌ای بوده است و اکنون تعداد زیادی از جوانان متخصص کشور در حوزه‌های فنی و مهندسی در این مرکز فعالیت دارند.

صمیمی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در این مرکز، طراحی مدون برنامه آموزش تخصصی پرسنل آزمایشگاه، ارائه طرح جامع توسعه آزمایشگاه و خدمات آزمایشگاهی مرکز را خواستار شد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین بر نقش این مرکز آزمون در توسعه تعامل پژوهشگاه با دانشگاه‌ها و در جهت رفع چالش‌های موجود در توسعه فناوری تاکید کرد.

صمیمی همچنین اظهار کرد: طرح‌های مهم به اجرا درآمده در این مرکز، می‌تواند به عنوان فعالیت منحصر بفرد، ثبت اختراع شود که این کار چه در بعد داخلی و چه بین‌المللی باید صورت پذیرد.

در این بازدید، فعالیت‌های بخش‌های مختلف از جمله آزمایشگاه خواص جرم، آزمایشگاه مودال، آزمایشگاه هم‌راستایی، آزمایشگاه کنترل، آزمایشگاه ارتعاشات، آزمایشگاه بارگذاری استاتیکی، آزمایشگاه خلاء و سیکل حرارتی، آزمایشگاه آکوستیک، آزمایشگاه سازگاری الکترومغناطیسی (EMC/EMI) و کارگاه ساخت تشریح شد.

در این بازدید عنوان شد که این مرکز به عنوان مجموعه‌ای توانمند و کاربردی، توانایی ارائه خدمات آزمایشگاهی به صنایع فضایی، هوایی، نظامی، خودروسازی، الکترونیکی، مخابراتی و به طور خاص به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را داراست و امکان انجام فعالیت‌های تجمیع و یکپارچه‌سازی مجموعه‌های پژوهشی و آموزشی در این مرکز فراهم شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی به کارفرمایی سازمان فضایی ایران و توسط متخصصان و کارشناسان پژوهشگاه فضایی ایران در این پژوهشگاه راه‌اندازی شده است.

فاز اول مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی در سال ۱۳۹۴ در فضایی به مساحت  ۱۸۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون فاز دوم آن در دست اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha