• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 97051005422
  • خبرنگار : 71418

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: مقصر باخت برابر لبنان من هستم

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: مقصر باخت برابر لبنان من هستم

علی آرزومندی با ابراز شرمندگی از شکست برابر لبنان و ناکامی در کسب قهرمانی رقابت‌های غرب‌آسیا گفت: مقصر این باخت من هستم.

به گزارش ایسنا، علی آرزومندی سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران بعد از اینکه برابر لبنان شکست خورد و در گرگان به مقام قهرمانی غرب‌آسیا نرسید، درباره این باخت اظهار کرد: چیزی که از اول به ما یاد دادند این است که تیمی که از نظر ذهنی آماده است برنده می‌شود.  ما از نظر ذهنی آماده این دیدار نبودیم و پر اشتباه ظاهر شدیم و پنالتی‌های فراوانی را از دست دادیم. متاسفم که شرمنده هواداران پرشور گرگانی شدیم. 

او درباره پنالتی‌های از دست رفته ایران توضیح داد: فکر می‌کنم پرتاب آزاد یک مهارت روحی و روانی است و فشاری روی بازیکنان نیست. ما خیلی اشتباه داشتیم و پنالتی بخشی از آن بود. به هرحال من نیمه پر لیوان را می‌بینیم. این‌ها بچه‌ها 15 ساله‌اند و بسیار بااستعدادند. روزی که آن‌ها را انتخاب می‌کردیم به آینده می‌اندیشیدیم نه اینکه طی دوماه نتیجه بگیریم. خوشبختانه اگر فردا سوریه را ببریم، برای بازی‌های آسیایی انتخاب می‌شویم. سعی می‌کنیم با زمانی که در اختیار داریم ضعف‌هایمان را بر طرف کنیم. 

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره نتیجه بازی گفت: تیم حریف خیلی با تجربه تر بازی کرد و ما پر اشتباه ظاهر شدیم. 10 امتیاز عقب بودیم اما این فاصله را جبران کردیم و یک امتیاز هم پیش افتادیم و بازی را گرفتیم. اگر توپ را نگه می‌داشتیم آن‌ها باید روی ما فول می‌کردند اما همان توپ را لو دادیم و آنطرف سه خوردیم اما این بخشی از بسکتبال است. 

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید جو سالن به جای لبنان روی تیم ایران تاثیر گذاشت، اظهار کرد: نه اتفاقا این جو خیلی به بچه‌ها کمک می‌کند. من دنبال بهانه نیستم. من در همه مصاحبه‌هایم این را گفته‌ام که این نسل هشتاد و دویی‌ها با تغییراتی که فدراسیون اعمال کرده، سه سال است در رده خود بازی نکرده‌اند و این دیدار فقط بازی تجربه برای ما بود. آن‌ها با تجربه تر از ما بودند و ما 40 روز دور هم جمع شدیم و این تیم را تشکیل دادیم. بسکتبال لبنان بسیار با کیفیت است. به هر حال ما باختیم و مسئول این باخت هم من هستم. اگر بازیکنان را از نظر روانی بیشتر آماده می‌کردیم این اتفاق نمی‌افتاد. 

آرزومندی همچنین در پاسخ به این سوال که مگر بازی‌های نوجوانان غرب آسیا دور برگشت ندارد؟ توضیح داد: من روایت‌های مختلفی درباره این موضوع می‌شنوم. حالا بحث، بحث میزبانی است. فکر می‌کنم مرحله دومی هم هست. 2 سال پیش که اینطور بود اما به شما قول می‌دهم اگر دور برگشتی در لبنان یا اردن در کار باشد، لبنان را حتما می‌بریم. 

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان ایران درباره اعتراض شدیدش به داور که منجر به خطای تکنیکال شد، گفت: ببینید ما میزبانیم اما داوران خطاهای واضح را نمی‌گیرند. نمی‌خواهم راجع به داوری صحبت کنم ولی ما تنها تیمی در غرب آسیاییم که عرب نیستیم ولی همه داوران عرب زبانند. دوست ندارم شائبه درست کنم و این‌ها بهانه است ولی نمی‌دانم چرا داور خطای واضح زیر سبد را نمی‌گرفت. 

او با اشاره به جو سالن هم گفت: اگر ما برده بودیم یک جو فوق العاده را می‌دیدم اما در لحظه آخر شانس با ما یار نبود و شرمنده تماشاگران شدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha