• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97051407609
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

رئیس دانشگاه فردوسی خبر داد

همکاری علمی ایران و هند برای مدیریت منابع آب

همکاری علمی ایران و هند برای مدیریت منابع آب

ایران و هند بر انجام ۱۲ طرح مشترک پژوهشی که هشت عنوان آن در حوزه بیوتکنولوژی و چهار مورد مربوط به مدیریت منابع آب است، توافق کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال ۲۰۱۸ و پس از فراخوان مشترک دو کشورایران و هندوستان، در مدت ۴۵ روز ۷۳ پیشنهاد به دبیرخانه همکاری‌های علمی ایران و هند مستقر در این دانشگاه واصل شد که پس از مبادله این پیشنهادها با دبیرخانه مربوطه در کشور هندوستان، کار ارزیابی آن‌ها به شکل مستقل و موازی در دو کشور صورت گرفت.

وی افزود: کمیته‌های مشترک ارزیابی دو کشور سرانجام در نشست‌های مشترکی که در ماه جولای در دهلی‌نو برگزار شد، ۱۲ پروژه را که انتخاب کردند.

دکتر کافی با بیان اینکه هر پروژه در یک مرکز دانشگاهی یا پژوهشگاه و تحت نظر مدیر پروژه مدیریت می شود، ادامه داد: مدیران پروژه امکان حضور در کشور مقابل و اقامت کوتاه مدت برای انجام آزمایش یا نشست‌های علمی را خواهند داشت.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: دانشگاه‌های صنعتی شریف، تربیت مدرس، سیستان و بلوچستان، مراغه، تبریز، علوم پزشکی ایران، شیراز، مراغه، انستیتو پاستور، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، پژوهشگاه‌های ملی ژنتیک و ابن‌سینا دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میزبان در ایران هستند.

وی افزود: کمیته‌های مشترک همکاری‌های علمی و تحقیقاتی ایران و هند در دومین نشست خود که در نوامبر سال ۲۰۱۸ در دهلی‌نو برگزار خواهد شد، در خصوص محورهای همکاری‌های علمی مشترک در سال ۲۰۱۹ بررسی و تصمیم‌گیری خواهند داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دانشگاه فردوسی مشهد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان دبیرخانه ملی همکاری‌های علمی ایران و هند انتخاب‌شده و هماهنگی، حمایت و نظارت بر اجرای پروژه‌های فوق را بر عهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha