• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97062613225
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد

ضرورت حفظ استقلال تشکل‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها

ضرورت حفظ استقلال تشکل‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بر ضرورت حفظ استقلال تشکل‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: ما اعتقاد داریم نهادهای دانشجویی می‌توانند کمک بسیار مهمی برای مدیران ارشد دانشگاه باشند؛ بنابراین باید استقلال این نهادها در محیط دانشگاه‌ها حفظ شود.

یه گزارش ایسنا، دکتر مجید سرسنگی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با معاون آموزشی دانشگاه تهران بر حفظ استقلال تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و شورای صنفی تاکید کرد و گفت: ما اعتقاد داریم نهادهای دانشجویی می‌توانند کمک بسیار مهمی برای مدیران ارشد دانشگاه باشند و از این رو، نشست‌های صمیمانه‌ای طراحی شده است که به تناوب با مدیران ارشد حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی و توسعه، دانشجویی، پژوهشی، بین‌الملل، پارک علم و فناوری و... برگزار خواهد شد.

وی افزود: برقراری ارتباط و گفتمان مؤثر بین مدیران و دانشجویان یک فعالیت فرهنگی است و ما خود را موظف می‌دانیم که چنین نشست‌هایی را میزبانی کنیم و خوشحالیم که معاونان و مدیران ارشد و همچنین شما دانشجویان از برگزاری این نشست‌ها استقبال کرده‌اید.

در ادامه حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران خطاب به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: این جلسه برای ما بسیار ارزشمند است؛ زیرا ارتباطی که شما با بدنه دانشجویی دارید، برای ما بسیار مهم است و می‌توانیم از دیدگاه شما در جهت بهبود خدمات آموزشی و ارتقای آن بهره‌مند شویم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه با مطرح کردن موضوعاتی از قبیل برنامه‌های درسی و تغییراتی که لازم است در برخی از آنها در مقطع کارشناسی اعمال شود، بالا بردن قدرت انتخاب دانشجویان در دروس اختیاری به نحوی که بتوانند از تمام واحدهای دانشگاه تهران واحد درسی انتخاب کنند و بحث بی اثر کردن نمره مردودی یک درس و شرایط آن و ارزشیابی استادان، از دانشجویان خواست اگر ایراد و اشکالاتی می‌بینند و یا نظر و پیشنهادی دارند منتقل کنند تا اگر نیاز به بازنگری وجود دارد، صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در نشست فوق نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بر نکاتی چون لزوم توجه بیشتر دانشگاه بر کیفیت تدریس اعضای هیات علمی و کارآمد شدن سیستم ارزیابی استادان، بازنگری در دروس، توجه به دروس عملی، تعداد زیاد دانشجویان دکتری جذب شده در دانشگاه، جذب استادان برجسته و کارآمد، لزوم توجه به آموزش کارکنان حوزه آموزش، جدی گرفتن امتحان از سوی اعضای هیات علمی، لزوم عدم دسترسی اعضای هیات علمی به ارزشیابی دانشجویان، کاهش بوروکراسی اداری در حوزه آموزش، توجه بیشتر به رشته‌های علوم انسانی و هنر و ... تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha