• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97070302032
  • منبع : دانشگاه تربیت مدرس

در جلسه شورای دانشگاه تصویب شد

برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای توانمندسازی اعضای هیأت علمی

برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای توانمندسازی اعضای هیأت علمی

در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، برنامه تفصیلی بالندگی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی بررسی شده و به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا،   دکتر کلباسی، معاون آموزشی دانشگاه با توضیحاتی درباره "برنامه تفصیلی بالندگی اعضای هیات علمی" گفت: این برنامه در دفتر برنامه‌ریزی، گسترش و بازنگری زمان زیادی را به خود اختصاص داده و با توجه به تحولات جهانی و سرعت تولید علم و دانش در دنیا و برای عقب نماندن از صحنه رقابت علمی دنیا باید استمرار آموزش و فرایند یادگیری و یاددهی داشته باشیم زیرا دانشگاه هایی موفق هستند که هرم مناسبی میان اساتید، دانشیاران و استادیاران را تشکیل دهند و بتوانند آن را حفظ کنند که حفظ این هرم نیازمند برنامه است.

در ادامه دکتر مینایی، مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس، با توضیحاتی درباره این برنامه اظهار کرد: برای توسعه فرصت‌های یاددهی- یادگیری در محیط‌های دانشگاهی، ضرورت دارد برنامه‌هایی تدوین شود که از این برنامه‌ها در دانشگاه با عناوینی چون توسعه هیات علمی، دانش افزایی، بالندگی، توانمندسازی، ارتقای دانش و مهارت‌ها و عناوینی مشابه یاد می شود که مخاطب آن، اعضای هیات علمی و در برخی مقوله‌ها سایر دانشگاهیان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای عضو هیات علمی به عنوان کلیدی‌ترین عنصر مداخله‌گر در کیفیت دانشگاه، وابسته به میزان توسعه و نهادینه شدن فرهنگ یاددهی- یادگیری مستمر در فضای دانشگاه است که البته در ارتقای جامعه نیز موثر است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس، گفت: بدون شک ایجاد فضا و فرهنگ یادگیری و بالندگی مداوم هدف غایی همه برنامه‌ها و اقدامات در این حوزه است و اجرای این برنامه گامی بلند برای تحقق این هدف خواهد بود. مطالعه و تدوین این برنامه با عنوان برنامه تفضیلی بالندگی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه و در راستای تحقق اهداف مندرج در روال راهبردی " پویایی و بالندگی مستمر اعضای هیات علمی (ایجاد مرکز پویای اعضای هیات علمی و توسعه فناوری های یاددهی- یادگیری) و بسته‌های موفقیت ذی ربط انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر مینایی در پایان در خصوص اصول مهم در فرایند برنامه ریزی بالندگی و توانمندسازی، موانع اثربخشی برنامه‌های بالندگی و توانمندسازی، انواع روش‌های بالندگی و توانمندسازی، دسته‌بندی مقوله‌های کلان و خرد بالندگی اعضای هیات علمی و مهارت‌های آموزشی، پژوهشی، فردی و اجتماعی و معرفتی، مدیریتی و تخصصی و برنامه ویژه بالندگی استادان جدید الاستخدام مطالبی را عنوان کرد سپس اعضای شورا، نظرات خود را اعلام کرده و برنامه تفصیلی با اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha