• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97071106485
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد

منابع آموزشی رشته‌های کارشناسی دانشگاه تهران بازنگری می‌شود

منابع آموزشی رشته‌های کارشناسی دانشگاه تهران بازنگری می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه تهران از بازنگری منابع آموزشی رشته‌های کارشناسی این دانشگاه خبر داد و گفت: با بازنگری برنامه‌های آموزشی قدرت انتخابی فراهم می‌شود تا دانشجویان علاوه بر درس‌های پایه و تخصصی خود بتوانند مجموعه واحدهای گروه‌های دیگر را در اختیار بگیرند و از این طریق به اشتغال‌پذیری و مهارت‌آموزی آن‌ها کمک شود.

دکتر حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا موضوع بازنگری برنامه‌های درسی در مقطع کارشناسی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی دانشگاه تهران در سال جاری دانست و  اظهار کرد: ما با بازنگری منابع و برنامه‌های درسی تلاش داریم قدرت انتخاب دانشجویان دوره کارشناسی را در واحدهای انتخابی افزایش دهیم. اگر چه در گذشته بحث ایجاد دوره‌های "کهاد"  به عنوان یک انتخاب پیش روی دانشجویان مطرح بود، اما سعی ما این است با بازنگری برنامه‌های آموزشی قدرت انتخابی فراهم شود تا دانشجویان علاوه بر درس‌های پایه و تخصصی خود بتوانند تعداد واحدهای گروه‌های دیگر را در اختیار بگیرند که به اشتغال‌پذیری و مهارت‌آموزی آنها کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به امکان تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته تحصیلی در دانشگاه تهران، تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس آیین‌نامه آموزشی تمامی دانشجویان واجد شرایط می‌توانند بطور همزمان در دو رشته تحصیل کنند.

دکتر حسینی تاکید کرد: این امکان که دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته اصلی، دروسی منتخب از یک رشته دیگر را نیز فراگیرند، موجب گسترش بازار کار داخلی و خارجی برای دانش‌آموختگانی با این دوره تحصیل ویژه می‌شود، همچنین داشتن دید کافی نسبت به حداقل دو رشته، فراهم کننده فعالیت‌های کارآفرینانه و مؤثر بین رشته‌ای دانش‌آموختگان خواهد شد. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های فوق می‌تواند تأثیر بسزایی در توانمندسازی دانش‌آموختگان این دانشگاه در ایجاد محیط‌های کسب و کار، کارآفرینی و پاسخگویی به نیازهای تخصصی جامعه داشته باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha