• شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 97081205579
  • خبرنگار : 71359

واکنش‌های جالب به «بازی تاج و تخت» ترامپ

واکنش‌های جالب به «بازی تاج و تخت» ترامپ

یک روز مانده به آغاز انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا، دونالد ترامپ روز جمعه در توییترش با استفاده از تصویر پوستر سریال «بازی تاج و تخت» یادآوری کرد که قرار است در ۱۳ آبان‌ماه دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران را آغاز کند.

این دور تازه تحریم‌ها آن طور که دونالد ترامپ امیدوار بود، قرار بود «صادرات نفت ایران را به صفر برساند» و «رفتار ایران را تغییر دهد» اما خیلی زود، حتی قبل از آغاز تحریم‌ها روشن شد که این تلاش ترامپ هم بیش از بازی تبلیغاتی‌ای که در مورد کره شمالی و تغییر دادن پیمان تجاری بین کشورهای آمریکای شمالی یعنی «نفتا» رخ داده بود، نیست. همین حالا هم هشت کشور عمده خریدار نفت ایران از شمول اعمال تحریم‌ها علیه فروش نفت ایران خارج شده‌اند، سوییفت اعلام کرده است که به تحریم‌های جدید علیه ایران نمی‌پیوندد و اروپا به دنبال ایجاد استقلال بیشتر در ساختارهای مالی خود است؛ چنانکه اعلام کرده ساز و کار ویژه‌ای برای تجارت با ایران ایجاد خواهد کرد تا تحریم‌های جدید ترامپ رفتار منطقی ایران در استفاده از دیپلماسی را تغییر ندهد.

مسئولان دستگاه دیپلماسی ایران، نمایش توییتری ترامپ را قابل واکنش رسمی ندانسته‌اند و به جای آنها بسیاری در شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از همان تصاویر سریال بازی تاج و تخت، نشان دادند که ترامپ را چقدر باید جدی گرفت.

جی کی رولینگ نویسنده مجموعه رمان‌های «هری پاتر» در توییتی نوشته است: «کسانی که در تصاویر زندگی می‌کنند، در تصاویر هم می‌میرند». توییت او بیش از ۴۷ هزار بار پسندیده شده است.

بعضی کاربران با دست به دست کردن تصویری که در آن به «تحقیقات مولر» در مورد فساد در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ اشاره کرده است، یادآور شده‌اند که با وجود اینکه دونالد ترامپ تقریبا در نیمه عمر ریاست جمهوری خود است اما هنوز هم پایش روی پوست خربزه است و احتمال ثابت شدن فساد در ارتباط با روسیه در کمپین تبلیغاتی‌اش که یک افتضاح سیاسی دیگر برای او و حزب جمهوری‌خواه خواهد بود، وجود دارد و حتی احتمال دارد به زودی در دادگاه محکوم شود. از جمله این کاربرها، ماز جبرانی کمدین ایرانی - آمریکایی است.

اما تحقیقات مولر، تنها بحران داخلی دونالد ترامپ در کشورش نیست. بعضی کاربران با استفاده از تصویر «استوری دنیل» بازیگر فیلم‌های بزرگسالان که دونالد ترامپ به دلیل رابطه با او، پیش از انتخابات به او حق‌السکوت پرداخت کرده است، این رسوایی را به ترامپ یادآوری کرده‌اند. بالا گرفتن بحران استوری دنیل برای دونالد ترامپ حداقل در خانه فعلی‌اش در کاخ سفید هزینه‌های زیادی به همراه داشت. همسرش ملانی ترامپ بعد از رو شدن خیانت شوهرش، چند وقتی در هیچ مراسمی همراه ترامپ حاضر نمی‌شد و هنوز هم فیلم‌های خودداری از دست دادن ملانی و دونالد موقع پایین آمدن از پله‌های هواپیما، در گفت‌وگوهای عادی آن‌لاین دست به دست می‌شود!

کاربران دیگری هم در توییتر، «توییت» های دونالد ترامپ را مسخره کرده‌اند. روی تصویر دیگری که بر اساس پوستر منتشرشده در حساب ترامپ ساخته شده، نوشته‌اند: «توییت‌های آشغال و عصبانی بیشتری در راه است»

عده‌ای از کاربران هم با اشاره دوباره به نزدیکی انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا و تاکید بر اینکه مردم می‌توانند اشتباه‌های قبلی‌شان را جبران کنند، از رای‌دهندگان خواسته‌اند با حصور در انتخابات کمک کنند شرایط تغییر کند.

برخی کاربران هم با اشاره به سیاست‌های ضد انسانی دونالد ترامپ در جدا کردن بچه‌ها از خانواده‌های مهاجران و حبس کردن کودکان در کمپ، ابراز امیدواری کرده‌اند که در نتیجه تحقیقات مولر، ترامپ هم به زندان بیفتد و بچه‌هایش از او جدا شوند.

نشریه روسی «ریتا» هم با تمسخر توییت ترامپ، از این پوستر استفاده و تصویری از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه سوار بر اسب منتشر کرده و پایین تصویر نوشته است: «پاسخ می‌آید، در ۲۰۱۹».

اما کاربران ایرانی هم از دیروز بیکار ننشسته‌اند. در حالی که آمریکایی‌های زیادی با انتشار تصاویر کمپین اوباما و دموکرات‌ها برای شرکت حداکثری در انتخابات پیش رو برای کنترل دونالد ترامپ از مردم می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، ایرانی‌هایی هم هستند که با انتشار تصاویر سردار قاسم سلیمانی از قول او می‌گویند: «من علیه تو خواهم ایستاد».

ایسنا - فاطمه کریمخان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۲ ۱۴:۰۵

هر چی بود نهایتا به نفع بازی تاج و تخت تموم شد

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۲ ۱۸:۳۷

دقیقا... بنظرم همش کار خودشونه :))

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۲ ۱۶:۱۷

تاریخ پنجم نوامبر برابر چهاردهم آبان ماه است. متوجه تاکید ایرانیان روی تاریخ سیزدهم آبان ماه نمی‌شوم. چرا تحریم‌ها را یک روز جلو می‌اندازید!

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۲ ۲۳:۰۵

مقاله منتشره در اشپیگل آن لاین امروز حاکی از برخورد منفی قریب به اتفاق شخصیت‌ها و سازمان مختلف در سراسر جهان به این کمدی مسخره تاریخی بود. برای من جای بسی تأسف است که گروه اقلیتی از مردم کشورمان(که به دو دسته تقسیم میشوند: افراد جیره خوار و گروهی بی جیره و مواجب که اینها هواداری اشان ناشی از کوتاهی افق سیاسی اشان است.) شیفته این شخصیت و تیم جنایتکارش که منافعی جز پر کردن جیب شخصی اشان ندارند، شده اند. من می‌توانم به جرأت این ادعا را بکنم که هوادران وی جزیک گروه اقلیت ایرانی جیره خوار ، نتانیابو و شیخ های تنبل نفتی کسان دیگری نیستند. من روزنامه‌ها، مجلات و اخباربین المللی بسیار زیادی را رصد می کنم. واقعاً هوادران دیگری را برای وی نمی بینم. حاکمین منطقه ای و غیر منطقه ای که همیشه توسط ترامپ و تیم اش تحقیر و دوشیده می شوند و از ترس جنبش های عدالت طلبانه داخلی و مردم خود به رژیم فعلی آمریکایی پناه می‌برند و نتانیابو چاره دیگری ندارند. من حتی حساب این رژیم ها را با مردم های این کشورها جدا می بینم. من فقط این رژیم ها را که سرشان در یک آخور و توبره است عامل مصیبت ها مشکلات و سختی‌ها میبینم از همه بد تر این ایرانیان جیره خوار که آگاهانه قدم در راه دشمنی با مردم خودشان بر میدارند و منافع برادران و خواهران خود را به پشیزی می فروشند میبینم. من آرزومندم که سکان داران کشور با درایت و آگاهی کامل و به دور از هرگونه فساد و اختلاس قدم در راه منافع مردم و خود بردارند، تا این مشکلات هم به زودی و به خوبی حل شوند. زمستان به پایان می‌رسد و روسیاهی به ذغالدان. متشکرم مهسا ادیبی

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۱۶

درسته ولی اینا واسه کسی تنبون نمیشه

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۳ ۲۲:۵۳

جای تاسف است که در مترو تهران کتاب ترجمه شده ترامپ همراه تصویر او بفروش میرسد. درحالی که با ایران ستیزی که ترامپ علنی در همه جا بیان کرده نباید کتاب او بفروش میرسید. هرایرانی می بایست کتاب ترامپ را تحریم میکرد.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۵ ۰۴:۲۶

من نوشته‌ام را در دو بخش ارسال می دارم، چونکه امکان درج آن به لحاظ حجم بزرگ مقدور نمی باشد 1 ،سلام من هیچ گونه فشار های اقتصادی را بر دوش مردم نفی نکرده ام. من هیچ‌گاه اختلاس، فساد و رشوه خواری را تأیید نکرده ام. من حتی فشار های سیاسی بر علیه مردم و معترضینی که حرف حق می‌زنند را نفی نمی کنم. من وقتی اقدام‌های تروریستی داعش در مجلس و در مراسم رژه اهواز را دیدم در مرحله اول بسیار متأثر ولی همزمان متعجب و حیرت زده شدم. من در این وقایع باز بودن و غیر پلیسی بودن کشور را دیدم. فکر می‌کنید که این‌گونه اتفاقی می‌تواند در یکی از کشورهای اروپایی و یا آمریکایی بیفتد. هرگز. در آنجا آنچنان کنترل شدید است که حتی سر سوزنی نمیتواند بدون اجازه ماموران امنیتی کوچکترین تحرکی داشته باشد. علاوه بر این‌ها من شخصاً بر این باورم که داعش و گروه‌های مشابه به طور عمده به منظور مبارزه با ایران تاسیس شده اند.آنوقت ما باید ببینیم که علی‌رغم تمام این مشکلات یکی از امن ترین کشورهای جهان هستیم. ما نباید همه‌اش منفی بافی کنیم. آمریکا و تمام اقمارش شب و روز در تلاشند. که درگیری‌های قومی و مذهبی در ایران راه بیاندازند. این باید موجب افتخار ما باشد و باید بدانیم که این بخشی از فرهنگ ما است. هیچ‌گاه در کشور ما و هیچ‌وقت مردم ما ها به دلیل تفاوت‌های ملی و مذهبی به جان یکدیگر نیافتاده اند. آیا یادتان هست که بعد از فروپاشی یوگسلاوی اهالی آنجا در مرکز اروپای متمدن چه قتل عامی از یکدیگر نمودند. واقعاً من به عنوان یک انسان از خودم شرمم می‌آمد که همنوعان من به چنین جنایاتی قادر می باشند. ببینید در اسراییل عرب‌های شهروند (منظورم فلسطینی ها نیست) از حقوق برابر برخوردار نیستند. در امریکا هنوز رنگین پوستان از حقوق و امکانات بسیار محدودتری برخوردار هستند. امکان کشته شدن یک سیاهپوست بی‌گناه توسط پلیس ده‌ها برابر امکان کشته شدن یک سفیدپوست می باشد. همین امروزفیس بوک و بسیاری از رسانه‌های گروهی دیگری از انتشار تویترها و تبلیغات انتخاباتی ترامپ به دلایل محتوای نژادپرستانه آن‌ها خود داری کردند. من هم به خیلی چیز ها بسیار انتقاد دارم. من هم به بی‌عدالتی معترضم. و لی چشممان را به روی واقعیات نبندیم. به مسائل به طور سطحی نگاه نکنیم.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۵ ۰۴:۳۴

من نوشته‌ام را در سه بخش ارسال می دارم، چونکه امکان درج آن به لحاظ حجم بزرگ مقدور نمی باشد2 بسیاری از روشنفکران مخالف و معترض که کعبه آمال شان آمریکا و غرب است برایشان یک نقل قول از جان اف کندی از رئیس جمهوران پیشین امریکا می آورم. «این قدر نگویید که کشور من چه برایم کرده است. از خود بپرسید شما چه کاری برای کشورتان کرده اید.» د از زمان انقلاب تا به امروز کم و بیش تحریم بوده ایم. هشت سال تقریبا تمام دنیا در جبهه واحدی بر علیه ما می جنگیدند. هر سال یک میلیون به جمعیت کشور اضافه شده است. من مطمئن هستم که اکثریت ناراضیان و منتقدین به بی‌عدالتی ها، اختلاس، پارتی بازی‌ها و رشوه خواری ها معترضند.من علیرغم تمام این مشکلات بر این باورم که حتی با امکانات محدود و در شرایط تحریم هم می‌توان کارهای بسیار زیادی برای تقویت تولید داخلی، رفع بیکاری، و متعاقب آن کاهش جرم، فساد، فحشا و اعتیاد انجام داد. می‌دانم که این جوابیه با این حجم چاپ نخواهد شد. ولی من هم دلم پر است برای گفتن بسیاری چیزها. من یک مثال میگویم از اقدامات اشتباه دولت داران و مسئولین. شما با محدود کردن اینترنت هیچ خدمتی به مردم نمی کنید. آیا میدانید که یوتوب یکی از بزرگترین امکانات انتقال علم و دانش در دنیاست. بسیاری از دانشگاه‌های تراز اول دنیا در این پلاتفرم کلاسهای درسی رایگان دارند. چرا باید مردم از آن محروم شوند؟ اگر این نوشته هایم را فاقد ضرر میدانید، چاپ کنید. به شعور مردم اعتماد کنید. اصلاً چه کسی این حق را به شما داده که خود را مسئول رفتار و تربیت مردم بدانید.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۵ ۰۴:۳۷

کشوری مانند آلمان که تقریبا بزرگترین غول صنعتی دنیا می باشد، صنعت و رشد آن بر پایه کارگاه های تولیدی و ابداعی کوچک تا متوسط بنیان شده است. همین کارگاه ها می‌توانند تولیدات و نیاز های بومی را رفع کنند. تاسیس شرکت های کوچک ومتوسط فناوری باعث رشد سریع صنعت، رفع بیکاری و اشتغالزایی می گردد. اصلاً این مسأله با حساب جور در نمی‌آید که نیاز های داخلی (کالای مصرفی و یا ضروری) ما را کارگران چینی که دستمزد بیشتری از کارگر ایرانی دارند با طی چند هزار کیلومتر تا به مقصد، ارزانتر از تولید داخلی می باشد. من این را باور نمیکنم. ما باید دست به کار شویم و از خودمان شروع کنیم. آنوقت قطعاً کسی بی تنبان نخواهد ماند. دولت و بقیه مسئولین نیروی عمده خود روی به استادیوم رفتن خانمها معطوف کرده اند. این را من هدر دادن نیرو در این شرایط حساس و بحرانی میدانم. کسانی که هم و غمشان چنین مسائلی است، عملاً در پیشبرد کار مردم کارشکنی می‌کنند و خودشان هیچگونه مشکلات اقتصادی و کمبودی ندارند. اینگونه اقدامات است که باعث دلسردی مردم می شود. لطفاً توجه‌ها را متوجه مشکلات و مسئل اساسی کشور بنمایید. متشکرم مهسا ادیبی