• جمعه / ۲۵ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97082411955
  • خبرنگار : 71605

در گردهمایی ملی مدیریت پروژه ایران مطرح شد

انتقاد از صرف نکردن هزینه برای مدیریت پروژه در کشور

انتقاد از صرف نکردن هزینه برای مدیریت پروژه در کشور

رئیس فراکسیون جوانان مجلس در اولین گردهمایی ملی مدیریت پروژه ایران با تاکید بر ضرورت حضور واقعی جامعه مدنی در تصمیم‌گیری‌ها و گفتمان‌سازی، در این خصوص از صرف نکردن هزینه برای مدیریت پروژه در کشور انتقاد و خاطرنشان کرد: نیازمند فرهنگ‌سازی در این عرصه هستیم.

به گزارش ایسنا، سیدفرید موسوی در این گردهمایی که به همت انجمن مدیریت پروژه ایران در دانشکده علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ضمن اشاره به نیاز به آسیب‌شناسی در خصوص جایگاه واقعی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جامعه، به مقایسه درآمد ناخالص ملی ایران با کره جنوبی پرداخت و یادآور شد: طی ۴۰ سال گذشته ۶ الی هفت برابر کره جنوبی منابع مالی به اقتصاد تزریق کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نتوانسته‌ایم بر مسائل و مشکلات واقعی کشور فائق آییم، توضیح داد: از جمله عوامل این موضوع می‌توان به فراموش کردن رسالت دانشگاه، در کشور اشاره کرد؛ دانشگاه بنا بود تا از طریق مدل‌سازی فهم ما از جامعه را تسهیل کند. قرار بود روند توسعه را تسهیل کرده و بسط دانش و دانایی کند، این در حالی است که هم‌اکنون به جایی برای گرفتن مدرک تبدیل شده است.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس در ادامه افزود: هرچند اقدامات مثبتی توسط انجمن‌ها در کشور صورت گرفته ولی قبول کنیم در سطح کلان اقدامات انجمن‌ها و تشکل‌ها اثربخش نبوده و این امر را می‌توان به عنوان عامل دیگر در این موضوع نام برد.

 وی در ادامه اظهار کرد: نیازمند برقراری ارتباط بین انجمن‌ها و دستگاه های حاکمیتی هستیم و باید توجه داشت که توسعه یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

موسوی علت فاصله گرفتن کشورهای توسعه یافته از دیگر کشورها را حضور واقعی جامعه مدنی و گفتمان‌سازی در این خصوص در جامعه بیان کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه قدمی از سوی انجمن‌ها برای ارتباط با مجموعه‌های تصمیم‌گیر برداشته نشده است.

وی ضمن انتقاد از جا نیفتادن فرهنگ اجرای مدیریت پروژه در کشور، تصریح کرد: بنا بود تا ۳۰ درصد از مالیات ارزش افزوده در شهرستان و ۱۸ درصد این هزینه در روستا صرف شود ولی متاسفانه این حجم عظیم پروژه ها بدون مدیریت پروژه اجرا می شود. در حال حاضر با این موضوع فاصله زیادی داریم و اگر بخشی از هزینه‌ها صرف مدیریت پروژه نشود، قطعا بیم آن می‌رود مجدد با یک سری پروژه‌های مشکل‌دار مواجه شویم  که شایسته است تمهیداتی در این خصوص اتخاذ شود.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس، حضور جوانان دانشگاهی و جسارت و شجاعت آنها را در شرایط حساس کنونی از فرصت‌های تحقق توسعه دانست و ضمن اشاره به شرایط کنونی خاطرنشان کرد: تاریخ در کشور ما تکرار می‌شود و در زمان جنگ نیز شاهد اقدامات جسورانه جوانان بودیم.

موسوی افزود: امروز نیز جنگ اقتصادی مطرح است و امیدواریم به همت جوانان توسعه در کشور محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha