• دوشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 97082814055
  • خبرنگار : 71604

اینترنت اشیا تا ۵ سال آینده جهان را متحول می‌کند

اینترنت اشیا تا ۵ سال آینده جهان را متحول می‌کند

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اینترنت اشیا می‌تواند تا پنج سال آینده، شرایط مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و سازمان‌ها را متحول کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، موفقیت در عصر دیجیتال، تنها محدود به دانستن کلمات شعارگونه نیست، بلکه به شناسایی روند تحولات نیاز دارد.

نمونه‌ای از این گونه تحولات، "اینترنت اشیا"(Internet of Things) است که نه تنها اخبار روزانه فناوری و تولید ابزار جدید بلکه سرمایه‌گذاری سازمان‌های جهانی که در این زمینه فعال هستند، پوشش می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۳، مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و دولت‌ها بیش از ۴۰ میلیارد ابزار مربوط به این حوزه را راه‌اندازی کنند.

افراد و سازمان‌ها برای هدایت موفقیت‌آمیز این چشم‌انداز در حال تغییر، باید محدوده کامل و عملکرد ابزار موجود در این شبکه، افراد فعال در هر بخش و نحوه ارتباط با کار روزمره را درک کنند.

براساس پیش‌بینی‌ها، پنج سال آینده، تحولی را برای مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و دولت‌ها به دنبال خواهد داشت. تخمین زده می‌شود که تعداد ابزار خانگی هوشمند در آمریکا تا سال ۲۰۲۳، از مرز یک میلیارد عبور کند و مصرف‌کنندگان هر خانواده، ۷۲۵ دلار در این زمینه هزینه کنند که جمع این هزینه‌ها، به بیش از ۹۰ میلیارد دلار می‌رسد.

شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری روی ابزارهای قابل اتصال و خودکار ادامه خواهند داد و تا سال ۲۰۲۳، پایگاه‌های سیستم رباتیک صنعتی در جهان به شش میلیون خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود هزینه ابداع راه‌های استفاده از اینترنت اشیا، به ۴۵۰ میلیارد دلار برسد.

براساس پیش‌بینی‌ها، دولت‌ها برای ابداع شهرهای هوشمند مجهز به دوربین‌های قابل اتصال به اینترنت و دوربین‌های هوشمند، به استفاده از اینترنت اشیا ادامه خواهند داد و سرمایه‌گذاری در این زمینه تا سال ۲۰۲۳، تقریبا به ۹۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

در حال حاضر، مردم، شرکت‌ها و سازمان‌ها برای رسیدن به آخرین نسخه‌های اینترنت اشیا و جلوگیری از بروز مشکل در تحولات حوزه فناوری، با یکدیگر رقابت دارند. اینترنت اشیا می‌تواند بینش‌های عملی مورد نیاز برای تصمیم‌گیری بهتر را فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۰۱:۴۶

سلام اینترنت اشیاء وتحول و تاثیرگذاری آن بر رشد علم و صنعت گامهای غول پیکری در سراسر جهان بر می‌دارند و به یکی از فعالترین شاخه‌های IT گشته است. ویژگی این شاخه علم باز بودن و غیر انحصاری بودن آن می باشد. پروژه های اینترنت اشیاء از نظر هزینه‌های مالی بسیار کم هزینه هستند و ویژگی آن همه گیر شدن آن‌ها در دانشگاه ها، مدرسه‌ها وهنرستان ها و مراکز کارآموزی می باشد. تقریباً تمامی منابع آن در اینترنت و بخصوص در یوتوب موجود می باشد. این رشته واقعاً در بسیاری از کشورها بصورت یک جنبش اجتماعی و هیپ توسعه پیدا کرده و منبع اختراعات، ابداعات، تولیدات و شغل سازی شده است. من متأسفانه عقب افتادن کشور در این شاخه را حس می کنم. من شخصاً آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با نهاد ها و مسئولین بخش خصوصی و دولتی وافراد شخصی را اعلام میدارم. در سایر کشورهای جهان حتی افراد غیرمتخصص به این رشته روی می آورند. این واقعاً شانس بزرگی برای رشد صنعتی کشور و ایجاد اشتغال فراوان می باشد. مجدداً تکرار میکنم که هزینه فعالیت در این رشته بسیار کم بوده و علیرغم تلاطمات اخیر بازار ارز مقدور و شدنی است. بجنبید تا بیش از اینکه دیر نشده شروع کنیم. من مطمئنم که ایران همانند نانو تکنولوژی نیز در این رشته هم به موفقیت‌های شایانی دست خواهد یافت. هوش مصنوعی، روبوتیک، صنایع هوا فضا و خودرو های بی راننده نمونه‌هایی از زمینه فعالیت این تکنولوژی می‌باشد. خود شما چند وقت پیش نیز یک مقاله کوتاه در این مورد درج نمودید: ساختن یک کامپیوتر قدرتمند بر اساس » Raspberry PI» که البته در آن مقاله صحبتی در باره ورودی های متعدد آنالوگ و دیجیتال این بورد نشده بود که از طریق آن‌ها حساسگرهای (سنسورها) بسیاری به آن وصل شده و بورد از طریق همین حساسگرها با محیط خود ارتباط برقرار کرده .و تبادل اطلاعت می کند متشکرم