• سه‌شنبه / ۶ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97090602408
  • خبرنگار : 71605

با حضور طهرانچی،

طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد

طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد

طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور رئیس هیات موسس و هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۶ آذر) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مدیران، روسای استان‌ها، اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در مراسم رونمایی این طرح، پایش را منشا تحول عظیم در نظام آموزش کشور دانست و گفت: شناسایی مسائل دارای اولویت نظام در حوزه‌های علم فناوری و ارائه سیاست‌ها برای هدفمند کردن آنها جز ضرورت‌ها در راستای حل مسائل کشور و مستلزم ایجاد یک بستر شبکه‌ای است.

رنجبر تصریح کرد: با وجود رشد چشم‌گیر در حوزه آموزش تحصیلات تکمیلی متاسفانه موسسات آموزش عالی در حوزه پژوهش دچار سردرگمی و عدم کارآیی مناسب هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حوزه آموزش، راهبردها مشخص شده اما در حوزه پژوهش با وجود سرمایه‌های عظیم راهبرد مشخصی وجود ندارد.

رنجبر با بیان اینکه در چنین شرایطی امکان تولید دانش افزوده همگرا و ثروت ملی وجود ندارد، تشریح کرد: مدل دانشگاهی آموزش در چهار چوب یک برنامه و مجموعه از قوانین تدبیر شده که منظومه‌های مختلفی از جمله آموزش از راه دور ، نظری ، رایگان، حوزوی وغیره را در بر می‌گیرد که هریک توسط راهبردهای متقابلی بنا شده‌اند: این درحالی است که در مدل دانشگاهی پژوهش برنامه منسجمی وجود ندارد .

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور، ۱۴ هزار استاد یار و عضو هیئت علمی و نیز نیم میلیون دانشجوی تحصلیلات تکمیلی داشته و گسترده‌ترین شبکه ملی به حساب می‌آید که میتواند به عنوان یک سازمان مشورتی و اتاق فکر نقش مناسبی در حل مشکلات کشور ایفا کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد هدف طرح پایش را هدفمند کردن موسسات آموزش عالی در حل مسائل کشور عنوان کرد و گفت: در این طرح از تمام ظرفیت اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که سالانه پژوهش‌های خود را در قالب صد هزار پایان‌نامه ارائه میدهند استفاده می‌شود .

رنجبر تاکید کرد: این طرح به همت دکتر طهرانچی از دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده ، در مرکز تحقیقات استرتژیک از سوی دکتر ولایتی به بحث گذاشته شده و چندین هزار ساعت بر روی آن کار شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح چهل موضوع اصلی کشور تعیین و در قالب ۹ موضوع علمی ، پنج هزارو سیصد الی پنج هزارو چهارصد برنامه پژوهشی ارائه شده که در قالب کتابچه‌ها و بر اساس نظام موضوعاتی همچون اعتیاد، محیط زیست، ایدز و غیره بررسی می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در پایان این طرح را تدوین هدفمند موضوعات و چالش‌ها به موضوعاتی که بتواند به عنوان موضوعات پایان نامه ارائه شود تعریف کرد و افزود: این موضوعات بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام اسناد عالی وزات علوم و در راستای هدفمند کردن پژوهش در نظام آموزش عالی کشور خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha