• دوشنبه / ۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97100301743
  • منبع : نمایندگی همدان

سرپرست دانشگاه آزاد همدان:

سنگ‌اندازی‌های زیادی سر راه پژوهشگران است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: در تحقیقات کاربردی دست‌اندازی و سنگ‌اندازی‌های زیادی سر راه پژوهشگران وجود دارد که باعث شده پژوهشگران کمتر به سمت این نوع پژوهش‌ها بروند.

به گزارش ایسنا، دکتر مرتضی قائمی (دوشنبه سوم) دی در آئین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، با بیان اینکه اخلاق پژوهش و اخلاق در پژوهش یک موضوع منفک از اخلاق کلی نیست، افزود: اعتقادات، احکام و اخلاق سه موضوع کلی هستند.

وی با بیان اینکه اخلاق ذاتا قداست دارد و نمی‌توان آن را از مباحث ارزشی منفک کرد، ادامه داد: همه ما مأموریت تربیت انسان را داریم که در این راستا اخلاق جایگاه ویژه‌ای دارد و اخلاق حرفه‌ای نیز در این حوزه تعریف می‌شود.

قائمی با بیان اینکه کپی‌برداری در پژوهش اخلاقی نیست، تصریح کرد: اخلاق در پژوهش مهمتر از آن است که به تبصره نیاز داشته باشد و نیاز به ادعای ویژه‌ای ندارد البته اساتید ما ارزشمند، ارزشی و اخلاق‌محور بوده و فقط برخی از اساتید استثنا هستند.

وی با اشاره به اینکه قالب اخلاقی ثابت است از این‌رو اساتید با رفتار شایسته به دانشجو حسنات را منتقل کنند، عنوان کرد: دانشجویان با رشته‌های مختلف فرقی ندارند، هر انسانی حامل یک بینش و مرام است.

سرپرست دانشگاه آزاد همدان بیان کرد: آنچه در اخلاق پژوهشی تأکید می‌شود این است که تلاش کنیم خود را به مرزهای دانش و به‌روزترین علوم دنیا مجهز کنیم که نتیجه آن تولید مقالات علمی شود.

قائمی خطاب به پژوهشگران گفت: به جامعه نگاه کنید، جامعه به شدت به پژوهش کاربردی نیاز دارد چرا که موانع زیادی همچون دست‌اندازهای سیستم اداری کار این حوزه را سخت کرده است.

وی تصریح کرد: عمق اخلاق در پژوهش این است که پژوهشگر در جامعه احساس نیاز کرده و احساس مسئولیت کند تا بتواند مشکلی را در کشور حل کند.

سرپرست دانشگاه آزاد همدان عنوان کرد: قبول داریم که مشکلات اداری در حوزه پژوهش زیاد است پس اگر به مشکلات مردم در کنار تولیدات مقاله علمی توجه کنیم، به نتیجه خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه پایان‌نامه‌ها حساب‌شده انتخاب و بررسی شود، تأکید کرد: از دانش‌آموزان و دانشجویانی که طرح‌های خاصی دارند، باید حمایت کرده و طرح‌های آنها را در اولویت قرار دهیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha