• سه‌شنبه / ۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97100402443
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای:

فقط وزارت علوم مسئول چالش اشتغال دانش آموختگان نیست

فقط وزارت علوم مسئول چالش اشتغال دانش آموختگان نیست

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه تنها وزارت علوم مسئول چالش اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی نیست، گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی می‌تواند مهم‌ترین مشکل امروز دانشگاه‌ها که همان اشتغال است را رفع کند.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم صالحی عمران امروز در پنلی با عنوان «عوامل و الگوهای بهبود مشارکت دانشگاه‌ها در رفع مشکلات ملی» که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: باید بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود و کمیت‌گرایی که در دهه گذشته صورت گرفت سیاست‌گذاری منفعل است.

وی در ادامه تصریح کرد : گسترش آموزش عالی هدفمند نیست و باعث شده بسیاری از دانشجویان خارج از تخصص خود وارد بازار کار شوند که موجب کاهش بهره وری شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: باید به ارتباط آموزش عالی و آموزش‌های مهارتی توجه داشت که راه برون رفت از این چالش است.

وی افزود: در کشوری که رشد اقتصادی ارتباطات بین المللی پایین است، ورود دانشجویان به بازار کار نیز دچار چالش است و فقط وزارت علوم مسبب این مسئله نیست.

صالحی عمران تاکید کرد: مطلوب است در زمینه اشتغال‌زایی به تمامی حوزه‌های سیاسی، بین المللی، اقتصادی و اجتماعی توجه و در ساختار بازنگری صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: تصور غلط عموم این است که با اخذ مدرک فرد باید وارد کارهای دولتی شود، در صورتی که باید در نظر داشت که دانش آموختگان می‌توانند با مهارت‌افزایی وارد کارهای دولتی و اداری شوند که رفع این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: باید با افزایش رشته‌های مهارتی به اشتغال‌زایی کمک کرد و اینکه چه نوع مهارت‌هایی می‌تواند افراد را به بازار کار وارد کند مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روح آموزش عالی کمیت‌گرایی است که موجب آسیب شده، تصریح کرد: استخدام دولتی پاسخگوی تقاضا نیست و باید به حوزه مهارت های سخت و نرم توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۵ ۱۶:۵۳

دکتر فکری به حال نیروهای مظلوم قراردادی کن که دارید حقشون ضایع میکنید و پستاشون رو به حق التدریسهایی میدهید که حتی تو خواب هم نمیدیدند با سن چهل سال به بالا و بدون تجربه و ازمون استخدام بشن بعد حرف از حقشون هم بزنند ....