• سه‌شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 97101105705
  • خبرنگار : 71418

دبیر فدراسیون بسکتبال: منتظر نظر وزارت برای هیات‌های بازنشسته هستیم

دبیر فدراسیون بسکتبال: منتظر نظر وزارت برای هیات‌های بازنشسته هستیم

مسعود عماری با اشاره به وضعیت هیات‌های بازنشته گفت: درباره این موضوع منتظر نظر نهایی وزارت ورزش هستیم و طبق قانون تصمیم می‌گیریم.

دبیر فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت روسای بازنشسته هیات‌های ورزشی این رشته اظهار کرد: در مجمع عمومی فدراسیون آقای داورزنی اعلام کرد که این موضوع هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌است و باید منتظر باشیم تا قانون به ما بگوید چه تصمیمی بگیریم. ما به همه روسای بازنشسته اعلام کرده‌ایم در صورتی که شامل این قانون شوند باید استعفا بدهند و بروند.

عماری ادامه داد: آنچه که من به تازگی شنیدم حاکی از این است که هیات‌های استانی شامل این قانون نمی‌شوند و برای ادامه کارشان مشکلی وجود ندارد اما باید منتظر ابلاغ وزارت ورزش باشیم. با این حال هرآنچه که قانون عنوان کند ما عمل خواهیم کرد و این مساله را نیز به تمامی روسای هیات‌ها گفته‌ایم که تابع قانون باشند.

او در پاسخ به این سوال که درست است که شهرام پرنیاک رئیس هیات بسکتبال خوزستان ساکن کرج شده یا به زودی به این شهر نقل مکان خواهد کرد و می‌خواهد از راه دور هیات را مدیریت کند؟ تصریح کرد: من چنین موضوعی را نشنیده‌ام و فکر نمی‌کنم چنین چیزی مطرح باشد اما به طور طبیعی نمی‌توان وقتی در استان نیستیم بسکتبال آنجا را مدیریت کنیم. نه خوزستان بلکه هیچ استان دیگری با چنین شرایطی نباید مدیریت شود. در مجموع تا جایی که خبر دارم آقای پرنیاک در اهواز است و به کارش ادامه می‌دهد.

دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که درست است فدراسیون برای لباس‌های تیم‌های ملی با SNB که تولیدی صمد نیکخواه‌بهرامی است به توافق نهایی رسیده؟ تصریح کرد: اگر کسی هم صحبت کرده من در جریان نیستم و فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی افتاده باشد. چند گزینه است و در حال رایزنی هستیم که بتوانیم هم پوشاک تیم‌های ملی را به صورت رایگان دریافت کنیم هم آن هزینه‌ای که قبلا از اسپانسر تیم می‌گرفتیم را دوباره بگیریم چرا که رقم بزرگی بود و می‌توانست به فدراسیون کمک کند.

عماری در پاسخ به این سوال که وضعیت سالن افراسیابی به کجا رسید؟ تصریح کرد: کارهای نهایی انتقالش انجام شده و طی امروز و فردا سالن به طور کامل در اختیار بسکتبال قرار خواهد گرفت و ما نیز برنامه داریم که به سرعت فرآیند تجهیز و تعمیرش را آغاز کنیم.

او در پاسخ به این سوال که قرار است باشگاه شیمیدر هزینه تجهیز را پرداخت کند؟ بیان کرد: تلاش ما این است که برای این کار از اسپانسر استفاده کنیم تا سالن به بهترین شکل تجهیز شود اما هنوز چیزی نهایی نشده است.

دبیر فدراسیون بسکتبال درباره این موضوع که گفته شده شرکت توسعه و تجهیز قصد ندارد این سالن را به طور اختصاصی به بسکتبال بدهد، اظهار کرد: کارهای نهایی انتقال انجام شده و مشکلی وجود ندارد. ما اگر شرایط خاصی باشد که لازم شود در آن سالن مسابقه‌ای دیگر برگزار شود همکاری می کنیم اما این سالن به صورت اختصاصی برای بسکتبال است.

عماری در پاسخ به این سوال که وضعیت تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان چطور است؟ تصریح کرد: تیم ملی نوجوانان که دوباره وارد اردو می‌شود. تیم ملی جوانان نیز با حمایت‌های باشگاه کاله کارش را انجام می‌دهد و بازیکنانش در دو تیم شمس تهران و کاله مازندران در لیگ دسته یک حضور دارند که تجربه بسیار خوبی برای آنها می‌شود و برای آینده آماده می‌شوند.

دبیر فدراسیون بسکتبال درباره این موضوع که گفته می‌شود تعطیل بودن تیم ملی پنج نفره بانوان باعث شده فشار روی تیم سه نفره باشد تا جایی که 22 بازیکن برای دو تیم سه نفره دعوت شده‌اند، تصریح کرد: یکسری موارد مطرح شده که باید به آنها توجه کنیم. بسکتبال سه نفره با پنج نفره متفاوت است و این روزها برخی با اشاره به آمار بازیکنان درون لیگ تاکید دارند که چرا یک نفر به اردو دعوت نشده اما آمار لیگ به تیم ملی سه نفره ارتباطی ندارد چون بسکتبال سه نفره با پنج نفره تفاوت دارد. درباره بسکتبال پنج نفره هم به این دلیل که رویداد خاصی نبوده هنوز برنامه ریزی انجام نشده‌است.

عماری افزود: با این حال می‌دانیم که لازم است کارهای بسکتبال پنج نفره بانوان هم به زودی انجام شود و ان‌شاءالله این اتفاق هم می‌افتد. برای این تیم ملی نیز برنامه‌ داریم و آن را به زودی شروع می‌کنیم.

او در پایان به رنکینگ جدید اعلام شده فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: این رده‌بندی با توجه به مسابقات انتخابی جام‌جهانی تا پنجره پنجم انتخابی است که براساس آن ما تیم چهارم آسیا هستیم اما رده‌بندی کلی فیبا چیز متفاوتی است که اکنون ایران تیم دوم آسیا است. این رده‌بندی جدید اعلام شده با رنکینگ اصلی فیبا تفاوت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha