• شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97102211788
  • منبع : دانشگاه تهران

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران:

نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل جامعه از طریق پژوهش و تحقیقات صورت می‌گیرد

نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل جامعه از طریق پژوهش و تحقیقات صورت می‌گیرد

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ضمن تشریح دستاوردهای مرکز تحقیقات علمی و پژوهشی کوهین دانشگاه تهران تاکید کرد:نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل جامعه عمدتاً از طریق پژوهش و تحقیقات صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسین گلدان‌ساز، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با معرفی و تشریح دستاوردهای مرکز تحقیقات کوهین، به نقش دانشگاه‌ها در جامعه اشاره کرده و گفت: «امروزه دانشگاه‌ها چه در ایران و چه در دنیا سه وظیفه اصلی را برعهده دارند که وظیفه اول آموزش است که از اول این وظیفه مهم بر دوش دانشگاه‌ها بوده و خواهد بود».

وی افزود: «وظیفه دوم پژوهش و تحقیقات علمی است و وظیفه سوم که امروزه نقش آن برجسته‌تر هم شده است و در کشور ما طی سال‌های اخیر بیشتر مطرح می‌شود، نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات و مسائل جامعه است که عمدتاً از طریق پژوهش و تحقیقات صورت می‌گیرد».

دکتر گلدان‌ساز گفت: «در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی همچنین مرکز تحقیقات علمی و پژوهشی وجود دارد که یکی از آنها مرکز تحقیقات کوهین در استان قزوین است. در این مرکز استادان خبره، کارشناسان متخصص و همچنین دانشجویان علاقه‌مند و مستعد فعالیت دارند که با همفکری و هم‌افزایی موفق شدند در سال‌های اخیر یک تغییر و تحول علمی در حوزه کشاورزی منطقه ایجاد کنند و دستاوردهای بسیار خوبی به دست بیاورند که این دستاوردها هم مورد توجه، بهره‌برداری و الگوی کشاورزان منطقه قرار گرفته و هم جلب توجه مسئولان دانشگاه و وزارت جهاد کشاورزی را به‌همراه داشته است چرا که نتیجه تحقیقات در منطقه کوهین و استان‌های همجوار استان قزوین کاملاً قابل مشاهده است.»

وی ادامه داد: «ترویج پژوهش‌ها و تحقیقات مثمر ثمر از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان منطقه در دستور کار قرار گرفته است تا آثار تحقیقات و دستاوردهای اخیر این مرکز در کشاورزی منطقه نمود داشته باشد.»

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به موضوع کم‌آبی و محدودیت خاک در کشور گفت: «در مرکز تحقیقات کوهین که عمدتاً کشت به‌صورت دیم انجام می‌شود کشت ارقام اصلاح‌شده، استفاده از بذرهای مناسب، عملیات مناسب خاک‌ورزی، توجه به کشاورزی حفاظتی و مدیریت بقایای گیاهی در دستور کار قرار دارد».

به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر گلدان‌ساز از مرکز تحقیقات کوهین به‌عنوان مجموعه‌ای کاربردی نام برد و خاطرنشان کرد: «این مرکز با تلاش و فعالیت نیروهای متخصص و مستعد و با بهره‌گیری از راهنمایی‌های استادان برجسته می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسب در کشاورزی نوین در سطح کشور معرفی شود».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۲ ۱۶:۵۱

نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل جامعه از طریق پژوهش و تحقیقات صورت می‌گیرد. دکتر جان خودت به تنهایی این کشف بزرگ را انجام دادی! واقعا که نخبه های ما در دنیا گمنام مانده اند!