• یکشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97110703836
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

مرکز رشد شهرستان گرمی افتتاح شد/هدف‌گذاری پارک فناوری اردبیل برای ایجاد ۶۰۰ شغل جدید تا بهمن ۹۸

مرکز رشد شهرستان گرمی افتتاح شد/هدف‌گذاری پارک فناوری اردبیل برای ایجاد ۶۰۰ شغل جدید تا بهمن ۹۸

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان گرمی با حضور قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در امور فناوری افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی کشمیری با حضور در دومین جلسه کارگروه نوآوری و فناوری شهرستان مغان گفت: اکنون یک تولد در حوزه علم و فناوری در شهرستان گرمی صورت گرفته و امید است این مرکز رشد تازه تأسیس شده با مدیریت شایسته، توجه و تعامل مسئولان این شهرستان هر روز بالنده‌تر و شکوفاتر شود.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری در این نشست که با استقبال بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان، اعضای هیئت علمی و فعالان حوزه فناوری برگزار شد، افزود: عزیزانی که از کارکرد پارک‌های علم و فناوری در دنیا و کشورمان مطلع هستند، به خوبی می‌دانند که مراکز رشد، نقش ارزنده و بی‌بدیل در امر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مناطق و ممالک مختلف داشته و ایجاد ارزش‌افزوده فوق‌العاده در حوزه‌های مختلف علوم و فنون را موجب می‌شوند.

بها دادن به نخبگان و اعتماد به جوانان، زمینه‌ساز توسعه علمی و فناوری

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین در آئین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با بها دادن به نخبگان و اعتماد بیشتر به جوانان فارغ‌التحصیلی که دارای طرح‌های پژوهشی مناسبی نیز هستند، می‌توان در راستای توسعه علمی و فناوری به چشم‌اندازهای ترسیم شده دست یافت.

کشمیری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به فکر ثروت آفرینی باشند، تصریح کرد: متأسفانه مراکز علمی کشور برخلاف دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیا وجهه اقتصادی ندارند؛ بنابراین دانشگاه‌ها لازم است با حمایت از دانشجویان خلاق و نوآور به سمت فرآیندهای کارآفرینی، ارزش‌آفرینی و ثروت‌آفرینی بروند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد: حوزه پژوهش در کشور بایستی مورد توجه دولت و بخش خصوصی قرار گیرد و بخش خصوصی باید در این زمینه به سرمایه‌گذاری ترغیب شود.

کشمیری افزود: علاوه بر این، چنانچه بتوان پژوهش‌های علمی را به سمت تجاری‌شدن پیش برد، شرایط مطلوبی در این حوزه فراهم می‌شود و وزارت علوم نیز این مهم را در برنامه‌های خود مدنظر دارد.

در ادامه دکتر حبیب ابراهیم پور، رئیس جدید پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: جایگاه فعلی پارک علم و فناوری استان اردبیل مرهون تلاش‌های دکتر عبدالقیوم قلی‌پور و همکاران‌شان است و تلاش خواهیم کرد روند رشد و پیشرفت این پارک را ادامه داده و آن را از سطح سه به سطح دو ارتقا دهیم.

وی چالش امروز دانشگاه‌ها را آموزش‌محور بودن آنها عنوان کرد و گفت: متأسفانه رویکرد کارآفرینی در محتوای درسی دانشگاه‌‎ها گنجانیده نشده و فقط طی سال‌های اخیر درسی دو واحدی به عنوان کارآفرینی به دروس دانشگاهی اضافه شده است.

ابراهیم‌پور با اشاره به ادغام علم با ثروت، گفت: تنها جایی که علم با ثروت پیوند می‌خورد، پارک‌های علم و فناوری هستند؛ در واقع پارک‌های علم و فناوری محل تلاقی دانشگاه، صنعت و تجارت هستند.

وی افزود: ما می‌توانیم دانشجویان را از طریق استارتاپ‌ها وارد عرصه کارآفرینی کنیم و از این طریق از ایده‌های خلاقانه حمایت کرده و ارتباط خوبی با صنایع برقرار کنیم و این خود می‌تواند موجب اشتغال جمع کثیری از جوانان استان شود.

ابراهیم پور ادامه داد: سرمایه، خلاقیت و نوآوری از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرینی است که به عنوان بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین دارایی کشور، باید مورد توجه قرار گیرد و در این میان توجه به استارتاپ‌های نوپا می‌تواند موجبات رشد و تعالی اقتصاد را در بهره‌گیری از این قابلیت‌ها فراهم کند.


وی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۳۹۸ افزایش شرکت‌های فناور استان اردبیل به میزان سه برابر هدف‌گذاری شده و امیدواریم با افزایش تلاش‌ها و فراهم شدن شرایط به این هدف دست یابیم و این نوید را به استان می‌دهیم که با تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک تا بهمن ماه سال آینده، ۶۰۰ شغل جدید در استان ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha