• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97110804476
  • منبع : دانشگاه تهران

آغاز همکاری دانشگاه‌های" تهران" و "علوم پزشکی تهران" با دانشگاه دمشق

آغاز همکاری دانشگاه‌های" تهران" و "علوم پزشکی تهران" با دانشگاه دمشق

دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان با دانشگاه دمشق یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در دیدار با هیأت عالی‌رتبه دانشگاهی و وزارت آموزش عالی دمشق به سرپرستی دکتر محمدماهر قباقیبی، رئیس دانشگاه دمشق، ۸ بهمن ۱۳۹۷، یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد.

در این دیدار که جمعی از مسئولان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز حضور داشتند، دو طرف آمادگی خود را در زمینه تبادل دانشجو و استاد، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، آموزش زبان فارسی، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری، حوزه‌های تخصصی مرتبط با پردیس‌های فنی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات عربی، پردیس هنرهای زیبا، دوره‌های مشترک و سایر زمینه‌های علمی اعلام کردند.

همچنین با توجه به اهمیت دانشگاه دمشق با داشتن بیش از ۲۷۰ هزار دانشجو و صدسال قدمت، و جایگاه علمی دانشگاه تهران طرفین تأکید کردند که دانشگاه تهران و دانشگاه دمشق ظرفیت‌های زیادی برای همکاری مشترک دارند و با توجه به دوستی بین دو کشور، همکاری‌های دانشگاهی توسعه بیشتری پیدا کند و روابطی که به علل شرایط خاص سوریه موقتاً روند کاهشی داشت مجدداً افزایش یابد.

در این جلسه دکتر محمدباقر قهرمانی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر عزیزی، عضو هیأت علمی پردیس هنرهای زیبا؛ دکتر مشیرزاده، مشاور بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی؛ دکتر آخوندزاده، مدیرکل دانشجویان غیرایرانی؛ اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی، دکتر آذر شب، عضو هیأت علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات عربی؛ دکتر زمانی، رئیس امور دفتر ریاست و مشاور بین‌الملل پردیس فنی؛ دکتر نبی زاده، از مسئولان شورای انقلاب فرهنگی؛ حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، هیأت سوری همچنین در بازدید از دانشگاه تهران از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه بازدید و با فعالیت‌های آن از نزدیک آشنا شدند.

سپس این هیأت به مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران رفت و با دکتر موسوی موحدی، رئیس مرکز و سایر استادان دیدار و گفت‌وگو کرده و از آزمایشگاه‌های تخصصی بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha