• چهارشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97111709836
  • خبرنگار : 71567

دکتر نفر در نشست خبری افتتاح بیمارستان فرهیختگان خبر داد

بستری بودن یکی از مصدومان سانحه علوم تحقیقات در بیمارستان/ دانشجوی نقص عضوی نداشتیم

بستری بودن یکی از مصدومان سانحه علوم تحقیقات در بیمارستان/ دانشجوی نقص عضوی نداشتیم

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه تنها یکی از دانشجویان سانحه اخیر علوم تحقیقات در بیمارستان بستری هستند گفت: تمامی دانشجویان بستری مرخص شده وهیچ نقص عضوی در بین دانشجویان نداشتیم.

به گزارش ایسنا، دکتر نفر در نشست خبری که امروز به مناسبت افتتاح بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه این بیمارستان با تمامی امکانات تخصصی و فوق تخصصی درمانی تأسیس شده و در قالب یک بیمارستان آموزشی از هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد، گفت: طرح اولیه این بیمارستان از دهه هفتاد آغاز شد اما به دلیل مشکلات بودجه‌ای روند ساخت و تجهیز به طول انجامید، اما امروز که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم این بیمارستان در همه بخش‌های مختلف با استانداردهای بالا تأسیس و فعالیت درمانی خود را از یکشنبه هفته آینده بعد از افتتاح رسمی آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه رشته پزشکی را یکی از رشته‌های پرهزینه در کشور و همچنین سایر کشورهای دنیا توصیف کرد و گفت: به دلیل پرهزینه بودن همواره این رشته‌ها در کشورهای مختلف توسط سیستم دولتی اداره می‌شوند. در واقع دانشگاه آزاد یکی از سیستم‌های غیر دولتی آموزش پزشکی است که توانسته بار حدود یک سوم تربیت دانشجویان پزشکی کشور را بر عهده بگیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه حدود ۴۰ درصد آموزش پرستاری کشور در این کشوراتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم کیفیت آموزش‌های پزشکی با راه‌اندازی مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان فرهیختگان افزایش بیشتری پیدا کند. در واقع دانشجویان در یک سیستم حرفه‌ای آموزش‌های کیفی‌تری دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه دنبال این هستیم دانشجویان بیشتری در مقاطع تخصصی و فوق‌تخصصی تربیت کنیم.

دکتر نفر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علی‌رغم اینکه دولتی نیست اما خدماتی که در عرصه آموزشی ارائه می‌دهد، و همچنین شهریه‌هایی که از دانشجویان دریافت می‌کند در بسیاری از مواقع کمتر از شهریه‌های سیستم‌های دولتی است و حتی خدمات ارائه شده در بیمارستان نیز خصوصی نیست.

به گفته وی بیمارستان فرهیختگان ۳۲۰ تخت خواب دارد و یک بیمارستان جنرال محسوب می‌شود که همه تخصص‌ها وجود دارد به طوری که حتی پد هوایی نیز به منظور ارتباط گیری با اورژانس کشور جهت ارائه خدمات راه‌اندازی شده است که البته وجود ۱۸ تخت دیالیز، مرکز رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل و بخش‌های ICU و NICU از دیگر بخش‌های این بیمارستان است.

دکتر نفر با تاکید بر اینکه در حال حاضر مجوز آغاز فعالیت بیمارستان فرهیختگان با ۲۰۰ تخت خواب از سوی وزارت بهداشت گرفته شده است افزود: تلاش داریم بخش‌های دیگر این بیمارستان نظیر آنژیوگرافی، جراحی قلب و غیره در ۶ ماه آینده راه‌اندازی شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد درخصوص جذب نیروهای پرستاری و پزشکی در بیمارستان فرهیختگان نیز گفت: تاکنون تعداد زیادی از نیروهای پرستانی به منظور همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند که البته ما به تعداد کافی نیروی پرستاری و تکنیکی آماده خدمت جذب نموده‌ایم اما سایر نیروها به تدریج افزایش سقف‌های بیمارستانی به کار گرفته می‌شوند ضمن اینکه تلاش داریم با طرف بیمه‌های دولتی وتامین اجتماعی قرارداد ببندیم.

دکتر نفر از برنامه دانشگاه آزاد برای راه‌اندازی بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی در میدان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: این بیمارستان در فضای خالی بیمارستان بوعلی احداث می‌شود که مجوز اولیه آن نیز دریافت شده است. ضمن اینکه ما هفته گذشته بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی در اردبیل افتتاح نمودیم و بیمارستان کازرون نیز در حال ساخت است.

دکتر نفر در پایان از معرفی ۲۳ فناوری حوزه سلامت به شرکت‌های سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: تاکنون ۶ محصول وارد بررسی‌های اقتصادمحور از سوی این شرکت‌ها قرار گرفته‌اند که در صورت سودآوری اقتصادی به چرخه تولید وارد می‌شوند.

دکتر نفر درخصوص آخرین وضعیت دانشجویان سانحه اخیر علوم تحقیقات نیز گفت: در حال حاضر فقط یکی از این دانشجویان در بیمارستان بستری است و مابقی آن‌ها مرخص شده‌اند و ما دانشجوی نقص عضوی در حادثه علوم و تحقیقات نداشتیم اما برخی دانشجویان به دلیل وضعیت درمانی، به مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha