• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97112814632
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد

فعالیت‌های علم و فناوری مهمترین مسیر تعاملات کشورهای جهان در دنیای امروز

فعالیت‌های علم و فناوری مهمترین مسیر تعاملات کشورهای جهان در دنیای امروز

رئیس دانشگاه تهران فعالیت‌های علم و فناوری را مهمترین مسیر توسعه تعاملات بین‌المللی در دنیای امروز دانست و گفت: اگر می‌خواهیم به صلح و آرامش دست یابیم، این امر با توجه به تعاملات علمی بین‌المللی محقق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در نهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که امروز در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است. فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را ضروری دانست و افزود: ما در این حوزه دارای سابقه طولانی هستیم، اما تجربه اندکی داریم. بطوریکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل مسائل مختلف وارد این عرصه از فعالیت‌ها شدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما به خوبی می‌دانیم که یکی از جنبه‌های حضور از طریق فعالیت‌های علم و فناوری است و دیپلماسی علمی یکی از مهمترین جنبه‌های توسعه ارتباط کشور با دنیا است و این می‌تواند زمینه صلح کشورها را فراهم کند. همچنان که در حال حاضر دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های داخل همکاری‌های خوبی را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی خارجی آغاز کردند.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از سفرا و مسئولین دانشگاه‌های خارجی همواره خواستار تعامل ارتباطات با دانشگاه‌های داخل هستند و درخواست‌های متعددی برای حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی در فعالیت‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی صورت می‌گیرد و سیاست ما نیز توسعه تعاملات بین‌المللی در عرصه علمی است.

دکتر نیلی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه‌های ما تعاملات قوی با دانشگاه‌های خارجی داشته باشند، طبیعتاً توجه به توسعه علمی و ایجاد تبادلات با دانشگاه‌های خارجی بسیار مهم است و دانشگاه تهران توسعه تبادلات بین‌المللی را یکی از سیاست‌های اصلی خود قرار داده و در این راستا موفقیت‌های قابل توجهی نیز به دست آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha