• یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97122613763
  • منبع : دانشگاه تهران

در قالب امضای تفاهم‌نامه میان بخش‌های مطالعاتی دانشگاه تهران عنوان شد

همکاری موسسات پژوهشی با یکدیگر، کلید برون رفت از چالش‌های فعلی

همکاری موسسات پژوهشی با یکدیگر، کلید برون رفت از چالش‌های فعلی

تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز پژوهشی آسیا دانشگاه تهران و مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی در جهت گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در حوزه آسیا، منعقد شد.

به گزارش ایسنا، مرکز پژوهشی آسیا و مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و نقش محوری در رفع چالش‌ها و مشکلات کشور و با محوریت بررسی و مطالعه کشورهای آسیایی، تفاهم‌نامه مشترک به امضا رساندند و مقرر شد به زودی اقدامات عملیاتی جهت اجرایی شدن تفاهم نامه آغاز شود.

در این جلسه دکتر محمدحسین صراف‌زاده، رئیس مرکز پژوهشی آسیا، با تاکید بر رشد و توسعه کشورهای آسیایی در سال‌های اخیر، گسترش روابط علمی با مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های آن کشورها و برقراری ارتباط با موسسه‌ها و مجامع مرتبط و همسوی داخلی و بین‌المللی را امری لازم و حیاتی برشمرد.

وی با بیان زمینه‌های پژوهشی و فعالیت این مرکز از جمله علوم طبیعی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم فناوری اطلاعات و علوم پایه به گستردگی دامنه فعالیت‌ها و ظرفیت انجام پژوهش‌های مؤسسه پژوهشی آسیا که متشکل از ۱۸ عضو در کشورهای مختلف آسیا است، اشاره کرد.

در ادامه دکتر الهه کولایی، رئیس مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه بین مراکز و مؤسسات داخلی جهت گسترش همکاری‌های مشترک، کلید برون رفت از مشکلات و چالش‌های کنونی را همکاری مؤسسات داخلی با یکدیگر توصیف کرد.

کولایی خاطر نشان کرد: «هدف مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی پاسخ به نیازهای گوناگون کشور با شناخت بهتر روسیه و دیگر جمهوری‌های بازمانده از فروپاشی شوروی است و مرز طولانی کشور ما با جمهوری‌های بازمانده از فروپاشی اتحاد شوروی همچون آسیای مرکزی، قفقاز و فدراسیون روسیه، اهمیت شناخت دقیق این مناطق را به خوبی روشن می‌سازد».

همکاری بین مرکز پژوهشی آسیا که بیشتر کشورهای شرق آسیا را شامل می‌شود و مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی که شامل کشورهای آسیای میانه و اروپای شرقی بوده می‌تواند مکمل یکدیگر شود و گستره کشورهای مورد مطالعه و پژوهش را در دانشگاه تهران افزایش دهد.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با حضور دکتر الهه کولائی، رئیس مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی، دکتر محمدحسین صراف‌زاده، رئیس مرکز پژوهشی آسیا، دکتر محمدرضا تخشید، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر رضا رجبی، رئیس دانشکده تربیت بدنی، دکتر علی درزی، رئیس مؤسسه لغت نامه دهخدا، دکتر امین بذرافشان، مدیر مؤسسه کنفوسیوس، دکتر احسان چیت‌ساز، مدیرکل برنامه، بودجه و تحول سازمانی، دکتر سید ولی حسینی، مدیر گروه شیلات دانشگاه تهران، دکتر محمد مهدی مرتضویان، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس ابوریحان و جمعی از استادان و اعضای کارگروه‌های بین‌الملل دانشگاه تهران در محل مرکز پژوهشی آسیا برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha