• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98021809573
  • خبرنگار : 99999

در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران صورت می‌گیرد

برپایی ویژه برنامه هفته جهانی نجوم با شعار "آسمان، ضیافت بدون مرز"

برپایی ویژه برنامه هفته جهانی نجوم با شعار "آسمان، ضیافت بدون مرز"

ویژه برنامه روز جهانی نجوم، روز جمعه، ۲۰ اردیبهشت ماه جاری درمرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرحسین چیذری، مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برای پانزدهمین سال پیاپی، روز جهانی نجوم را با شعار جهانی «۱۰۰ سال زیر یک آسمان با IAU (اتحادیه بین‌المللی اخترشناسی)» و شعار امسال«آسمان، ضیافت بدون مرز» با توجه به تقارن این روز با ماه مبارک رمضان در کنار شهروندان جشن خواهد گرفت.

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران عنوان کرد: این برنامه روز جمعه، ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۸ از ساعت ۱۷ الی ۲۱، با هدف ترویج علم ستاره‌شناسی با حضور اساتید، منجمان آماتور و علاقه‌مندان به نجوم در تالار کهکشان مرکز علوم برگزار می‌شود.

چیذری خاطرنشان کرد: اولین سخنرانی توسط کاظم کوکرم، منجم و مدرس نجوم با موضوع «چرا میلیاردها دلار خرج اکتشافات علمی می‌کنند» و دومین سخنرانی توسط یاشار بهمند، منجم آماتور و استاد حوزه المپیاد با موضوع «آخرین داده‌ها از سیاهچاله» ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار برپایی نشست‌های علمی کارگاه آزمایش‌های فیزیک و زیست‌شناسی توسط حسن باقری، بهناز اکبرنواز و ماه منظر در کارگاه آموزشی مرکز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران ادامه داد: «تجلیل از پیشکسوتان علوم»، برگزاری مسابقه، «اهدای جوایز به نفرات برتر» و «رصد آسمان شب» از دیگر برنامه‌های روز جهانی نجوم است.

بر اساس اعلام مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران، این مراسم در سراسر جهان برگزار می شود و هر سال یکی از روزهای ۱۵ آوریل تا ۱۵ مِی که ماه در وضعیت تربیع است به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود و مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران نیز امسال ۱۰ مِی مصادف با ۲۰ اردیبهشت را به جشن روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این برنامه که به صورت رایگان برگزار می‌شود، به نشانی تجریش، میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، پلاک ۲۲، مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران مراجعه کنند و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۹۶۰۲۷۰۱۲ و ۹۶۰۲۷۶۵۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha