• جمعه / ۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98030100488
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه شهید بهشتی خبر داد

آغاز دوره‌های مشترک دانشگاه‌های "بهشتی" و "سوربن" از امسال

آغاز دوره‌های مشترک دانشگاه‌های "بهشتی" و "سوربن" از امسال

رییس دانشگاه شهید بهشتی از آغاز دوره‌های مشترک رشته حقوق بین دانشجویان دو دانشگاه شهید بهشتی و سوربن فرانسه از سال جاری خبر داد و گفت: دانشجویانی که در این دوره‌ها شرکت کنند مدرک مورد تایید دو دانشگاه را دریافت خواهند کرد.

دکتر سید حسن صدوق در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با اشاره به اینکه با راه‌اندازی رشته‌های مشترک بین ایران و فرانسه می‌توانیم دانشجوی مشترک از دو کشور جذب و در نهایت مدرک مشترک ارائه دهیم، اظهار کرد: خوشبختانه اراده لازم برای راه‌اندازی رشته‌های مشترک بین مسئولان سیاسی، علمی و آموزشی دو کشور وجود دارد و در حال حاضر قرار است دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با دانشکده پاریس ۱ و دانشگاه سوربن که ۱۴ هزار دانشجو در رشته حقوق دارد و هدایت کننده یک کنسرسیوم دانشگاهی در حوزه حقوق است، همکاری داشته باشد، البته به شرط اینکه بسترهای این همکاری‌ها در داخل کشور نیز فراهم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تفاهمی که صورت گرفت دوره‌های مشترک دو دانشگاه شهید بهشتی و سوربن فرانسه در رشته حقوق از امسال برگزار می‌شود و دانشجویانی که در این دوره‌ها شرکت کنند مدرک مشترک دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: این دانشگاه آماده توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور فرانسه است و خوشبختانه توانستیم با مرکز "سوپلکس" که یک مرکز صنعتی در حوزه علوم مهندسی محسوب می‌شود، همکاری‌هایی را داشته باشیم و قرار است در بخش علوم انسانی نیز برنامه راه اندازی رشته مشترک در یکی از بخش‌های حقوق (حقوق بین‌الملل تجارت) بین دو کشور تدوین کنیم و این رشته به زودی با همکاری اساتید فرانسوی و ایرانی راه‌اندازی می‌شود.

دکتر صدوق با اشاره به تحصیل ۴۰۰ دانشجوی دکتری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر امکانات بودجه‌ای اجازه می‌داد آماده اعزام تمامی این دانشجویان به فرصت‌های مطالعاتی بودیم اما متأسفانه به دلیل محدودیت‌های ارزی این امکان وجود ندارد و ظرفیت اعزام برای سال جاری محدود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha