• یکشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98030501721
  • خبرنگار : 71506

سهل‌انگاری کشتی‌گیر یا مسئولان تیم؟

اتفاقی عجیب در کشتی آزاد جام ساساری/ تی‌شرت ورزشی طلای یخکشی را بر باد داد!

اتفاقی عجیب در کشتی آزاد جام ساساری/ تی‌شرت ورزشی طلای یخکشی را بر باد داد!

آزادکار وزن ۶۱ کیلوگرم ایران پس از کسب مدال طلای جام ساساری ایتالیا، به دلیل این که با تی‌شرت ورزشی بر روی سکوی اهدای مدال حاضر شد، مدال طلای خود را با سهل‌انگاری از دست داد.

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ساساری که از جمله رویدادهای مؤثر در رنکینگ کشتی‌گیران جهت حضور در رقابت‌های جهانی بوده و به همین دلیل، کسب مدال در آ ن از اهمیت بالایی برخوردار است، اتفاقی عجیب رخ داد که باعث شد مدال طلای این وزن از محمدباقر یخکشی گرفته شود.

در جریان دیدار فینال وزن ۶۱ کیلوگرم این رقابت‌ها محمد باقر یخکشی مقابل رسول کالیف، دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۲ پیروز شد و به مدال طلا رسید اما به دلیل اینکه در هنگام توزیع مدال با تی شرت بر روی سکو حاضر شد، مسئولان برگزارکننده وی را دیسکالیفه کردند و مدال طلا از وی گرفته شد!

گفتنی است با دیسکالیفه شدن یخکشی، مدال طلا به کالیف از کشور قزاقستان رسید.

اینکه چرا کادر فنی تیم ملی بی‌اطلاع از قوانین بین‌المللی اجازه داد یخکشی با تی‌شرت ورزشی بر روی سکو حاضر شود، جای سوال است؛ اتفاقی که باعث شد مدال طلای وی با سهل‌انگاری به راحتی از دست برود.

مسابقات وزن ۶۱ کیلوگرم در دو گروه به صورت دوره‌ای برگزار شد و محمدباقر یخکشی در دور اول مقابل محمد لاکل از الجزایر با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد الک هوور از آمریکا گذشت و در دور سوم با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب راهول آواره از هند شد و به عنوان نفر دوم گروه راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. یخکشی در این مرحله اولدزیسلاو آندریف از بلاروس را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۵ ۰۸:۰۰

در برجام هم که چند سال زحمت داشت،دقیقا همین اتفاق ها رخ داد که 20 دقیقه‌ای بر باد رفت! ایرانی بر باد ده!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۵ ۱۰:۵۳

چی رو به چی ربط دادی شما...ورزش ...برجام.... خنده داره

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۵ ۰۹:۳۸

جای تاسف دارد.

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۰۵ ۲۲:۱۲

با سلام.متاسفانه امروز، ارزش و اعتبار بسیاری از فضیلت های ”اخــــلاقـی“ به ویژه در میان کشتی، کمرنگ شده است و در برخی حتی تبدیل به ”ضد ارزش“ شده است. چه زیباست این سخن معروف که از قدیم گفته اند: احترام، احترام می آورد. احترام به قانون علاوه بر جلوگیری از هرج و مرج و انحراف، موجب می‌شود تا حافظِ منافع و مصالح ملی و نظمِ اجتماعی و آرامش در جامعه هویدا شود. آقای محمدباقر یخکشی، ظاهرا اخلاق حرفه ای برای شما تعریف نشده است. شما به عنوان نماینده ملتی با فرهنگ، چگونه به خودت اجازه داده اید با اعتبار آن‌ها بازی کنید! جای بسی تاسف است که شما از حداقل‌های اخلاقی احترام به خود و دیگران بی اطلاع هستید! سخنی هم با جناب غلامرضای محمدی، شما چند سال است در کشتی فعالیت می کنید! چندین سال است شما با پول مردم این کشور به مسابقات مختلف اعزام می شوید! جناب محمدی ادعای شما را در کشتی یک تریلی کمرشکن 24 چرخ نمی‌تواند بکشد! گیریم آقای یخکشی جوانی کرده یا استرس کشتی او را از خود غافل کرده است. جناب محمدی شما کجای این بی مبالاتی قرار دارید! جناب هادی خان حبیبی، سرپرستی فقط و فقط مسافرت رفتن نیست. شما هم در این آبروریزی سهیم هستید.