• شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98031104515
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

ارتقای مشارکت مدنی وظیفه کانون دانشگاهیان است

ارتقای مشارکت مدنی وظیفه کانون دانشگاهیان است

دبیر کل کانون دانشگاهیان خراسان گفت: کانون دانشگاهیان وظیفه خود می‌داند که در جهت ارتقای مشارکت مدنی و توسعه دانش انسانی و معرفتی تلاش کند.

به گزارش ایسنا، محمدصادق جوادی‌حصار در جلسه شروع به کار دفتر کانون دانشگاهیان کاشمر عنوان کرد: به کسانی که برای تبلیغ اندیشه اصلاح‌طلبان در نقاط مختلف کشور می‌روند بارها گفته‌ام ما اصلاح‌طلبان اگر همه ظرفیت‌هایمان را هم به کار بگیریم بازهم مشکلات فراوانی پیش رویمان خواهد بود چه برسد به اینکه تفرقه هم داشته باشیم و یا خودزنی کنیم.

وی اظهار کرد: باید به توانایی‌های هم توجه داشته، ظرفیت‌های یکدیگر را ببینیم و به آینده مطمئنی که محصول تعاملات سازنده ماست فکر کنیم در غیر این صورت دستاوردی جز یاس، ناامیدی و شکست، نصیب اردوگاه اصلاح‌طلبان نخواهد شد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان خراسان عنوان کرد: با عملکردمان باید مروج وحدت، صمیمیت و همدلی باشیم نه با سخنانمان، اگر برای رفتار مومنانه‌ای که پیش گرفته‌ایم اخلاص داشته باشیم و برای آرامش مردم قدم برداریم خداوند نیز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از آفاتی که در جامعه سیاسی گرفتار آن شده‌ایم این است که برخی در قبال کوچک‌ترین کاری که انجام می‌دهند به دنبال پست و مقام هستند.

جوادی حصار گفت: این قدم ما را از محتوای انسانی، معرفتی و اخلاص و توجه به حقانیت و عبودیت حق دور می‌کند به همین دلیل وقتی سخن برآمده از اخلاص نباشد تأثیرگذاری نخواهد داشت.

دبیر کل کانون دانشگاهیان خراسان بیان کرد: کانون دانشگاهیان وظیفه خود می‌داند که استعدادهای متنوع در ساحت‌های گوناگون را در متن دانشگاه در بین اعضای هیئت علمی و یا فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های معتبر را شناسایی کند و پل ارتباطی این‌ها با یکدیگر و اساتید و مسئولان باشد و در جهت ارتقا مشارکت مدنی و توسعه دانش انسانی و معرفتی تلاش کنند.

وی ادامه داد: کانون دانشگاهیان می‌خواهد همه شهروندان جمهوری اسلامی در برابر قانون مساوی بوده و همه از امتیازات یکسان برخوردار باشند و همچنین قانون اساسی بدون تنازل در همه قسمت‌ها اجرا شود و این مانیفست کانون دانشگاهیان است.

جوادی حصار همچنین اظهار کرد: کانون دانشگاهیان هیچ‌گاه دست خود را جلوی کسی برای کمک مالی دراز نخواهد کرد تا این اقدام موجب انتظاراتی از سوی آن‌ها نشود.

ریاکاری دامن‌گیر برخی احزاب سیاسی شده است

در ادامه نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگاه نام دانشگاه می‌آید توقعات بسیار افزایش پیدا می‌کند و انتظارات از اعضای این کانون بسیار زیاد خواهد بود، بدون شک همه از تحصیل‌کردگان و نخبگان انتظارات دیگری دارند.

بهروز بنیادی افزود: ریاکاری سیاسی، نبود صراحت و شفافیت در سیاست، حضور خوارج سه عنصر مهمی هستند که همه احزاب را دچار مشکل، تخریب و خود تخریبی کرده است.

وی عنوان کرد: برخی احزاب را به خاطر ریاکاری‌های سیاسی تشکیل می‌دهند در صورتی که هر حزب، گروه و فردی که بخواهد این گونه باشد قطعاً دچار مشکلات می‌شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به رغم اینکه عدالت‌طلبی را همه ما به خصوص دانشجویان و دانشگاهیان سال‌ها فریاد زده‌ایم، اما برخی احزاب در سیاست صراحت و شفافیت ندارند و این موجب شده مردم تمایلی به حضور در احزاب نداشته باشند.

وی گفت: گاهی برخی افراد به اسم اینکه دانشگاهی هستند به قصد اهداف خاص وارد حزب می‌شوند در صورتی که باید این افراد شناسایی شوند و اجازه ظهور به آن‌ها داده نشود.

بنیادی عنوان کرد: هرچند اعتقادمان به آزادی، گفتمان‌سازی و انتخابات آزاد است اما گاهی به دلیل منافع شخصی و به وجود آمدن تضاد منافع حاضر هستیم همه چیز را زیر پا بگذاریم.

وی گفت: نباید صرف اینکه عضو کانون دانشگاهیان هستیم نسبت به مسائل مختلف در کشور بی‌تفاوت باشیم بلکه باید نسبت به بسیاری از مسائل اظهار نظر کرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند برای اینکه بتوانیم احزاب گسترده و یکپارچه در کشور ایجاد کنیم فاصله بسیار داریم اما کانون دانشگاهیان استان خراسان می‌تواند الگو باشد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha