• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98032310716
  • منبع : جهاد دانشگاهی

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی و نماینده مرکز همکاری‌های جنوب - جنوب سازمان ملل متحد

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی و نماینده مرکز همکاری‌های جنوب - جنوب سازمان ملل متحد

با توجه به ضرورت و اهمیت همکاری‌ها در انتقال تجربیات میان کشورهای در حال توسعه و لزوم معرفی و طرح دستاوردهای علمی و اجرایی جهاد دانشگاهی در مجامع بین المللی نشست مشترکی با حضور دکتر طیبی و دکتر دنیس ان کالا نماینده مرکز همکاری‌های جنوب - جنوب سازمان ملل متحد (UNOSSC ) در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از جهاد دانشگاهی، دکتر طیبی در این نشست با اشاره به اهداف جهاد دانشگاهی و جایگاه این نهاد در افق ۱۴۰۴ بر ضرورت همکاری‌های بین المللی اشاره کرد و تعامل مؤثر با اعضای شبکه همکاری‌های جنوب- جنوب را با توجه به حضور کشورهایی همچون ژاپن، هند، چین، استرالیا و ترکیه ضروری دانست.


وی فراهم کردن مقدمات لازم در برگزاری جلسات مشترک، حضور در مجامع و نشست کشورهای عضو و انجام پروژه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی بین اعضا را از جمله اقدامات مؤثر در همکاری‌های جنوب - جنوب دانست و آمادگی جهاد دانشگاهی در تعامل و به اشتراک گذاری تجارب پژوهشی، آموزشی و فرهنگی با کشورهای عضو را اعلام کرد.
دکتر دنیس ان کالا نیز ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، تجمیع حجم وسیعی از فعالیت‌های علمی و تخصصی در تمامی رشته‌های علوم و در قالب یک ساختار منسجم را بی نظیر دانست و اظهار کرد که همکاری این نهاد با سازمان‌ها و مؤسسات علمی، فرهنگی و پژوهشی کشورهای عضو می‌تواند نقش مهمی در رشد و توسعه مشترک آن‌ها داشته باشد.


وی بهره مندی از خدمات مرکز افکارسنجی، سازمان گردشگری و همچنین پژهشکده‌های پزشکی و فنی مهندسی جهاد دانشگاهی را موجب پیشرفت و انتقال تجارب دانست و با تشریح ساختار سازمانی و جایگاه منطقه‌ای همکاری جنوب جنوب، به روش‌های برقراری ارتباط مؤثر بین کشورهای عضو اشاره کرد و معرفی توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در مجمع سالانه کشورهای عضو را امری مهم و ضروری دانست.


در ادامه مهندس علی مرادی مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی و ارتباطات بین الملل جهاد دانشگاهی نیز به تشریح فعالیت‌های این نهاد در حوزه فنی و مهندسی، علوم پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی پرداخت و توسعه همکاری‌های بین المللی در قالب همکاری با نهادها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را یکی از مهم‌ترین راه‌های دستیابی به اهداف مشترک این کشورها و ایفای نقش مؤثر آنها در تعامل با یکدیگر دانست‌.


بر اساس این گزارش، همکاری‌های جنوب- جنوب، اندیشه همکاری بین کشورهای در حال توسعه است که در کنفرانس آفریقایی- آسیایی سال ۱۹۵۵ شکل گرفت. در ۵۵ سال گذشته نیز ارتباطات جنوب- جنوب بخش مهمی از همکاری‌های بین المللی در مسیر توسعه بوده که موقعیت رشد برای کشورهای در حال توسعه را در پیگیری‌های فردی و جمعی آن‌ها از تداوم رشد اقتصادی و توسعه پایدار ارائه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha