• شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98040100570
  • منبع : نمایندگی ایلام

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

به دنبال ایجاد بسترهای جدید فرهنگی برای فعالیت دانشجویان هستیم

به دنبال ایجاد بسترهای جدید فرهنگی برای فعالیت دانشجویان هستیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از رشد تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره سیمرغ و جشنواره قرآن و عترت خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد بسترهای جدید فرهنگی برای فعالیت دانشجویان هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد کریمیان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال ۱۳۹۷ موفقیت‌های بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی داشته که می‌توان به جشنواره قرآن و عترت و سیمرغ اشاره کرد که نویدبخش درخشش دانشگاه در سطح کشور است.

رشد ۲۱۰ درصدی استقبال از جشنواره سیمرغ

وی در مورد تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره سیمرغ، گفت: تعداد ۳۲۸ نفر از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام در دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ شرکت کردند که نسبت به سال گذشته که تعداد ۱۵۶ نفر در نهمین دوره این جشنواره شرکت کرده بودند، از رشد ۲۱۰ درصدی برخوردار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به شرکت‌کنندگان در بخش‌های این جشنواره، تصریح کرد: در بخش تئاتر که شامل تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه‌خوانی، نمایشنامه‌نویسی، استندآپ کمدی و اجرا است، ۲۰ اثر به جشنواره دهم ارسال شده و این آمار در بخش فیلم که شامل فیلم کوتاه داستانی و فیلمنامه‌نویسی است، به ۷ اثر می‌رسد.

کریمیان ادامه داد: بیشترین آثار ارسالی دانشگاه در بخش هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، طراحی، نقاشی، کاریکاتور، نگارگری، پوستر، عکاسی، پی‌نما، مصنوعات فلزی و چوبی، فرش و گلیم به تعداد ۷۰۳ اثر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: خوشبختانه امسال در بخش موسیقی که مشتمل بر آواز ایرانی، گروه نوازی سنتی، خوانندگی پاپ و سرود است، ۱۲ اثر به دهمین جشنواره فرهنگی و هنری سیمرغ ارسال شده که از لحاظ تعداد اثر، نسبت به سال ۹۷ از رشد تقریباً صد درصدی برخوردار بوده است و همچنین در بخش ادبی که شامل شعر کلاسیک، شعر نو، نثر ادبی، شعر و نثر طنز، ترانه، داستان و مقاله است، ۲۶۸ اثر به این جشنواره ارسال شده است.

رشد ۱۰۰ درصدی استقبال از بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت

کریمیان در مورد تعداد شرکت‌کنندگان در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت هم گفت: تعداد ۱۶۸۲ نفر از دانشجویان، کارکنان و اساتید در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته که تعداد ۸۵۶ نفر در آن شرکت کرده بودند، از رشد تقریباً صد درصدی برخوردار است. ضمن اینکه بر اساس رتبه‌بندی کمی شرکت‌کنندگان در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بین ۶۴ دانشگاه و دانشکده در جایگاه نهم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بخش معارف قرآنی ۱۴۶۷ نفر، در بخش آوایی ۹۲ نفر، در بخش پژوهشی ۲۵ نفر، در بخش فناوری ۴ نفر، در بخش هنری ۲۵۹ نفر و در بخش ادبی این جشنواره ۷۰ نفر شرکت کرده‌اند.

تلاش برای ایجاد بسترهای جدید برای فعالیت دانشجویان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: از همه دست اندرکاران حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی که زحمات زیادی را برای این دو جشنواره متحمل شده‌اند و توانستند پرچم دانشگاه علوم پزشکی ایلام را بالا ببرند و باعث اعتلای آن شوند، تشکر می‌کنم.

کریمیان درباره برنامه‌های این دانشگاه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی هم گفت: از اهداف ما این است که بر کانون‌های فرهنگی تاکید کنیم تا استعدادهای فرهنگی دانشجویان را که خاموش است و در برنامه‌های دانشگاه مشارکت ندارند را کشف کرده و آنها را در فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های دانشگاه شرکت دهند.

وی تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های مالی که وجود دارد، سعی می‌کنیم تا حمایت حداکثری را از فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم و تلاش خواهیم کرد تا بسترهای جدیدی را در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در جهت فعالیت‌های جدید دانشجویان ایجاد کرده و فعالیت‌های قبلی را با شدت بیشتری ادامه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha