• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98040402247
  • خبرنگار : 71605

رئیس ایمیدرو در بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی مطرح کرد

امکان همکاری در زمینه‌های فولاد،طلا،فلزات کمیاب/ لزوم رفع مقاومت نسبت به کار تحقیقاتی

امکان همکاری در زمینه‌های فولاد،طلا،فلزات کمیاب/ لزوم رفع مقاومت نسبت به کار تحقیقاتی

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با اشاره به اینکه باید نسبت به تولید داخل نگاه استراتژیک و ساختارمند وجود داشته باشد، گفت: این رویکرد که قراردادهایمان را بر اساس کار علمی و تحقیقاتی تنظیم کنیم، در سازمان‌ها وجود نداشته و حالا حتماً مقاومت‌هایی نسبت به آن وجود دارد که باید این مقاومت‌ها را از طریق اقناع برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، خداداد غریب پور صبح امروز (سه شنبه ۴ تیر) ضمن بازدید از "مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی" که به دنبال امضای تفاهم‌نامه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با جهاد دانشگاهی انجام شد، اظهار کرد: خالق دانش بودن در کشور و نظام مایه مباهات است.

وی در عین حال جهاد دانشگاهی را به لحاظ استقلال علمی مورد تحسین قرار داد و خاطرنشان کرد: باید نسبت به تولید داخل نگاه استراتژیک و ساختارمند وجود داشته باشد.

غریب پور فاصله بین دانش و تکنولوژی در کشور را بالا دانست و گفت: این موضوع به خصوص در سال‌های تحریم، موجب خروج ارز از کشور می‌شود؛ بنابراین باید به این موضوعات نگاه استراتژیک داشت. کشور ما با توجه به دارا بودن منابع طبیعی و ظرفیت بالای منابع انسانی می‌تواند از این منظر خودکفا باشد.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با اشاره به اینکه همکاری این سازمان با جهاد دانشگاهی در حوزه صنعت نفت و معادن مس به نتایج خوبی رسیده و اگر درخواست از سمت ما باشد، جهاد دانشگاهی به راحتی پاسخگو خواهد بود، اظهار کرد: در ایمیدرو این نیاز را حس کردیم و همکاری خود با جهاد را ضمن امضای یک تفاهم‌نامه آغاز کردیم. حسن بازدید امروز ما از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی این است که بتوانیم در پی تفاهم‌نامه پیشین، چند قرارداد را منعقد کنیم. بر همین اساس از واحدهای خودمان خواستیم که تقاضای خود را اعلام کنند و جهاد نیز پایلوت کار یا کار علمی در زمینه‌های مورد نیاز را به صورت مجزا آغاز کند.

غریب پور ضمن پیشنهاد این موضوع که اعضای جهاد دانشگاهی در لایه‌های تصمیم‌گیری و یک کمیته تخصصی در سازمان ایمیدرو حضور داشته باشند، گفت: جهاد دانشگاهی و ایمیدرو می‌توانند در زمینه‌های فولاد، طلا، فلزات کمیاب، صرفه جویی در انرژی الکتریکی، محیط زیست، معدن و صنایع معدنی همکاری داشته باشند. ضمن آن نیازهای جدید نیز از سمت ما مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بزرگ صنعتی هم می‌توانند در قالب تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: الزام حاکمیتی است که استقلال علمی و تکنولوژیکی داشته باشیم تا بتوانیم کشور مستقلی باشیم. در این راستا باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. خیلی اوقات مشکل این است که ساختار ایجاد نکردیم در حالی که ایده‌های زیادی داریم؛ چنان که اگر ساختاری همچون جهاد دانشگاهی ایجاد نمی‌شد، استقلال علمی آن به وجود نمی‌آمد.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ادامه داد: مایل هستیم جهاد به ما حوزه‌های همکاری را پیشنهاد دهد، به خصوص در شرکت‌هایی که وابسته به خارج از کشور هستند و نیاز به دانش فنی دارند، از ظرفیت علمی جهاد دانشگاهی در قالب ساختارها استفاده کنیم.

غریب پور تاکید کرد: امروز اعلام امام آمادگی ما با اراده همراه است. انرژی و وقتمان را صرف چنین کارهایی کردیم و چه خوب که این امور را به بهترین نحو انجام دهیم. یادگار ماندگار ما این است که ارزش افزوده و چیزی که قبلاً نبوده ایجاد کنیم.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در پایان ابراز امیدواری کرد چند قرارداد مشخص با برنامه زمانی و مالی معین بین ایمیدرو و جهاد دانشگاهی، و نیز جهاد دانشگاهی و صنایع و شرکت‌های بزرگ منعقد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha