• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98040402381
  • خبرنگار : 30057

تلاش برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل پیشرفته

تلاش برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل پیشرفته

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با اشاره به همکاری این ستاد با دانشگاه آزاد واحد یادگار امام گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه در تلاش هستیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل ریلی پیشرفته راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، دکتر منوچهر منطقی امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) با بیان اینکه این تفاهم‌نامه میان ستاد فضایی در حمل و نقل پیشرفته و دانشگاه آزاد به امضا می‌رسد، افزود: محورهای مورد تاکید در این تفاهم‌نامه مطالعه در زمینه حوزه حمل و نقل پیشرفته است تا از طریق آن بتوانیم نقشه راهی تهیه کنیم و ببینیم کشورهایی که در این حوزه از ما جلوتر هستند، چه مسیری را رفته‌اند و ما مسیر بهینه را انتخاب کنیم.

وی توسعه فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته را محور دیگر این تفاهم‌نامه نام برد و اظهار کرد: علاوه بر آن ما باید پروژه‌های بزرگ صنعتی که تا کنون تدوین و اجرایی کرده‌ایم را به دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات به عنوان قطب حمل و نقل ریلی واگذار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در این تفاهم‌نامه در تلاش هستیم تا این پروژه‌ها را به بخش‌های صنعتی نزدیک کنیم، یادآور شد: با توجه به اینکه این دانشگاه با یکی از بزرگترین شرکت‌های واگن‌سازی همکاری دارد؛ از این رو باید برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه طراحی محصولات ریلی داشته باشیم.

دبیر ستاد فناوری‌های فضایی و حمل و نقل ریلی با اشاره به تمرکز این تفاهم‌نامه بر مسائل علمی، فناوری و ارتباط دانشگاه با پروژه‌های فناوری محور اظهار کرد: علاوه بر آن با امضای این تفاهم‌نامه در تلاش هستیم تا شرکت‌های دانش بنیان خدماتی و محصولی را در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این امر در گذشته با برگزاری رویدادهای مختلفی صورت گرفته و با امضای این تفاهم‌نامه امیدواریم شاهد ایجاد شرکت‌های متعدد در حوزه حمل و نقل پیشرفته در این جامعه باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha