• دوشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98041708887
  • منبع : نمایندگی فارس

برپایی جشن نیم‌قرن فعالیت انجمن ریاضی ایران در پنجاهمین کنفرانس ریاضی

برپایی جشن نیم‌قرن فعالیت انجمن ریاضی ایران در پنجاهمین کنفرانس ریاضی

پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی دانشگاه شیراز طی روزهای چهارم تا هفتم شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرشید عبداللهی، دبیر پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران در نشست خبری امروز با بیان اینکه نخستین کنفرانس ریاضی ایران به ابتکار دانشگاه شیراز در سال ۴۹ برگزار شد، افزود: اکنون پس از نیم قرن، پنجاهمین کنفرانس باز هم به میزبانی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: طی این سال‌ها اولین، پنجمین، پانزدهمین و بیست و هفتمین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد و امسال نیز جشن نیم قرن فعالیت انجمن ریاضی ایران که از انجمن‌های علمی موفق است نیز برگزار می‌شود.

وی در خصوص سیاست‌های کلان این کنفرانس هم گفت: خروج از فعالیت‌های سنتی و توجه ویژه به کاربردها و فناوری‌های نوین مانند ریاضیات صنعتی، نظریه اطلاعات کوانتومی، ریاضیات پزشکی، ریاضیات مالی و نقش ریاضیات در کارآفرینی و دانشگاه‌های نسل سوم از جمله سیاست‌های اصلی این کنفرانس است.

دبیر پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران یادآور شد: تاکنون ۷۹۲ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود که نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ نفر در برنامه‌ها، میزگردها و کارگاه‌های این کنفرانس شرکت کنند.

عبداللهی همچنین وجه تمایز این کنفرانس با مابقی کنفرانس‌ها را حضور دبیران و معلمان آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده دبیران آموزش و پرورش فارس در کنفرانس حضور پیدا می‌کنند و برنامه یک روزه شامل کارگاره‌های مدل‌سازی ریاضی، میزگرد بحث و بررسی کتب درسی با حضور مولفان و منتقدان و کارگاه‌های حل مسئله و بهبود روش تدریس برای آن‌ها اجرا می‌شود.

غلامحسن اسلام‌زاده، دبیر علمی پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران نیز در ادامه این نشست آنالیز ریاضی، جبر، هندسه، آنالیز ادبی، احتمال و کاربردها، معادلات دیفرانسیل، علوم کامپیوتر و کارآفرینی را از محورهای اصلی این کنفرانس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کمیته علمی با حضور ۳۰ تن از اساتید برجسته کشور تشکیل شده، افزود: در مدت چهار روز برگزاری کنفرانس ۲۰۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۲۰۰ مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.

دبیر علمی پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران خاطرنشان کرد: هفت سخنران مدعو از اساتید سرشناس داخلی و هفت استاد برجسته از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و جمهوری چک و ترکیه در این کنفرانس سخنرانی می‌کنند.

به گفته اسلام‌زاده پروفسور محمد مهدیان از محققان ارشد گوگل و پروفسور ماریا کلاوا از زنان برتر جهان در حوزه صنعت و عضو هیات مدیره مایکروسافت از جمله سخنرانان این کنفرانس خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha