• شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98042211251
  • خبرنگار : 71506

صدیقی:

کاروان کیفی با حداکثر مدال مهم‌ترین دستاورد یونیورسیاد بود

کاروان کیفی با حداکثر مدال مهم‌ترین دستاورد یونیورسیاد بود

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: حضور کیفی ورزشکاران دانشجو با حداکثر مدال و حضور دختران با حفظ فرهنگ و اعتقاداتشان مهم ترین دستاورد کاروان ایران در سی امین یونیورسیاد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از ایتالیا، مجتبی صدیقی در خصوص عملکرد کاروان ورزشی ایران در سی امین دوره یونیورسیاد، اظهار کرد: ورزشکاران ما قابلیت‌های خود را نشان دادند و نتیجه کاروان رضایت بخش است. در تیراندازی با کمان یک یا دو میلیمتر با طلا فاصله داشتیم اما ورزش همین است. در تکواندو هم شاهد افتخار آفرینی نمایندگان ایران بودیم که در ۶ وزن ۴ مدال طلا گرفتند. با کاروان محدود کار کیفی را در این دوره از مسابقات شاهد بودیم.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: در ۴ رشته‌ای که حضور داشتیم در سه رشته (تیراندازی، تکواندو و تیراندازی با کمان) مدال آوردیم که نشان می‌دهد کیفیت کار با همین کاروان محدود مطلوب بود.

وی ضمن امیدواری به درخشش دانشجویان ایران در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا، گفت: مطمئناً این افتخار آفرینی‌ها انگیزه و محرک خوبی برای سایر دانشجویان است تا با تلاش به این جایگاه برسند. باید کار را از ورزش پایه و همگانی شروع کنیم و در نهایت به ورزش حرفه‌ای برسیم.


صدیقی افزود: از کادر فنی تیم‌ها و فدراسیون تشکر می‌کنم چرا که با برنامه ریزی خوب آنها این نتایج خوب رقم خورد و چندین بار پرچم ایران به اهتزاز در آمد. در این دوده از مسابقات کشورهایی که چندین برابر ما ورزشکار اعزام کردند در رده‌های پایین‌تر از ما ایستادند و این نشان می‌دهد که در این اعزام یک برنامه ریزی حساب شده وجود داشته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: ما در این دوره ورزشکارانی داشتیم که برای اولین بار در میادین حاضر شدند و کسب مدال هم داشتند. این نشان می‌دهد باید به چهره‌های جدید نیز میدان داد. البته بحث مدال آوری نیز یک پارامتر مهم است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

وی در خصوص مهم‌ترین دستاورد کاروان ایران در سی امین دوره یونیورسیاد گفت: فکر می‌کنم حضور کیفی بچه‌ها با حداکثر مدال و حضور دختران با حفظ فرهنگ و اعتقاداتشان مهم‌ترین دستاورد بود. حدود ۳۷ درصد کاروان ما را دختران تشکیل دادند و اگر به دختران میدان داده شود حتماً جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

صدیقی در پاسخ به این سوال که کدام مدال بیشتر از سایر مدال‌ها برای شما لذت بخش بود گفت: مدال سروش احمدی در تکواندو به من چسبید چون در راند طلایی و در رقابت مهیج به مدال طلا رسید. احمدی خیلی سریع در راند طلایی کار را تمام کرد که این موضوع هم به ذکاوت خودش و هم توصیه‌های کادر فنی بر می‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۲۲ ۱۴:۱۶

جودو شمشیرزنی ژیمناستیک و دومیدانی شانس مدال داشتند ک اعزام نکردید. کاروان کیفی؟ حذف و بی توجهی به نصف بیشتر ورزش‌ها رو می‌گید کاروان کیفی؟ خب چرا تلاش نمی‌کنید کیفیت شنا دو و ژیمناستیک‌تون بالا بره؟